طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود. از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) تا روز شنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به تدریج دمای هوا در این مناطق حدود ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

چهارشنبه در شرق سواحل خزر یعنی استان‌های مازندران و گلستان، همچنین شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

پنجشنبه و جمعه استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز و برخی نقاط خراسان شمالی و شنبه استان‌های اردبیل و گیلان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب چهارشنبه و پنجشنبه، برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از شرق کشور و مناطق در استان سمنان، جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد، قم و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و در منطقه زابل از جمعه تا دوشنبه، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

گفتنی است، طی سه روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز، مواج خواهد بود.