به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا،   راه کار ارائه شده از سوی جواد زرین کلاه، فرماندار شیراز که در قالب هشدار مهم به رسانه ها برای اطلاع رسانی ارسال شده است که علت بروز مشکل ارتباطی با مردم ندارد و صاحب نظران اجرایی نشدن طرح های آبرسانی، چاره اندیشی نکردن نسبت به تامین و ذخیره آب مورد نیاز با توجه به تجارب سال های گذشته می دانند.

صاحب نظران معتقد هستند باید قبل از بروز چنین بحرانی، مسئولان مستقیم تامین کننده آب شرب، موضوع را پیش بینی کرده و اعلام و فرماندار و مدیران بالادستی نیز از آنان در خصوص انجام ماموریت هایشان بازخواست می کردند شاید بحران تا این اندازه جدی نمی شد.

شاید جای طرح این سئوال از مدیران آبفا شیراز و کسانیکه برای اتمام کار اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز سال هاست امروز و فردا می کنند، وجود داشته باشد که طی چهارسال اخیر، چه اقدامات موثری در کلان شهر شیراز در رابطه با تامین آب شرب و انتقال فاضلاب انجام شده است.

حال آنکه مسئولان شرکت آبفا حتی در سالروز مصرف بهینه آب (۵ تیرماه) رسانه ای نشدند.

  فرماندار شیراز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهری شیراز اعلام کرده است: آب شرب مشترکین پر مصرف اعم از خانگی، اداری با ابلاغ کتبی اداره آبفا در صورت عدم رعایت الگوی مصرف شهری بدون ملاحظه قطع می شود.

جواد زرین کلاه با بیان اینکه ذخیره آب شرب شیراز به دلیل گرمای بی سابقه و خشکسالی های اخیر به مرز بحران رسیده است! افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و در راستای حل کم آبی شهر شیراز، ۱۱ حلقه چاه آبی با نظارت اداره آبفا شهری وارد مدار شیراز شده است و ۵ حلقه چاه دیگر نیز تا پایان این ماه به مدار آبرسانی شهر شیراز اضافه خواهد شد.

وی افزود: البته این تعداد چاه ها با توجه به گرمای بی سابقه امسال پاسخگو نخواهد بود و تنها راه خروج از بحران صرفه جویی در مصرف بهینه آب شرب شهری از سوی شهروندان عزیز است.

فرماندار شیراز اضافه کرد: در حالی که بخشی از شهر شیراز با قطعی و بحران آب شرب مواجه می باشد اما در برخی نقاط شهر شیراز بر اساس مستندات موجود شاهد مصرف بی رویه آب شرب از سوی برخی شهروندان و حتی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، دانشگاه ها و برخی پادگان ها هستیم.

فرماندار شیراز با هشدار جدی به مشترکان پر مصرف آب شهری خاطر نشان کرد: آب شرب مشترکین پر مصرف اعم از خانگی، اداری با ابلاغ کتبی اداره آبفا و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف شهری، بدون ملاحظه قطع می شود.

زرین کلاه با بیان اهمیت و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ مصرف آب خصوصا در فصل گرما، گفت: انتظار داریم صدا و سیما و دیگر رسانه های مکتوب و دیجیتال و… بدون فوت وقت و با توجه به بحران کم آبی پیش آمده در شهر شیراز با اطلاع رسانی به موقع و همگانی به یاری شهروندان عزیز برای خروج از بحران بیایند.

وی اضافه کرد: اگر هر مشترک ۵ درصد صرفه جویی کند، از جیره بندی آب شرب شهری شیراز در صورت ادامه بحران جلوگیری کرد.

فرماندار شیراز البته خود تاکید دارد که این ضرب ا لاجل ها و هشدارها را از جمله برنامه های کوتاه مدت دانست و برای حل بحران آب شیراز، ضرورت را برنامه ریزی اعلام کرد.

زرین کلاه گفت: رشد مصرف آب در شیراز ۹.۸ درصد بوده، حال آنکه این شاخص در تهران حدود ۶ درصد است.