به گزارش پارس به نقل از فارس، سایت آوینی فیلم نوشت: مجموعه خده بازار که مدتی است به عنوان تنها برنامه طنز تلویزیون نمایش داده میشود با شروع کار خود و تکیه بر تقلید صدا و استفاده از انتقادهای اجتماعی توانست نظر بسیاری را جلب کند اما پس از گذشت زمان و اعتراض برخی از چهره ها و افرادی که چهره و صدای آنها توسط این برنامه به سخره گرفته شده بود روند نزولی را طی کرد.

به طوری که امروز بیننده ای که این مجموعه را نگاه می کند گاها از سر ناچاری و بی برنامه بودن رسانه ملی است. رسانه ملی که در گذشته با سریال های طنز ۹۰ شبی بینندگان زیادی را جذب کرده بود پس از توقف این برنامه ها بسیاری از مخاطبین را در همان ایستگاه جا گذاشت.

برنامه خنده بازار که در ابتدا با هدف ایجاد لحظاتی شاد و مفرح، به بیان نقدهای اجتماعی پرداخته و روحیه و ظرفیت نقدپذیری را میان مخاطبان به ویژه مسئولان ارتقا دهد که این هدف در همان چند قسمت اول پخش برنامه در سری اول کاملا رنگ باخت و جای خود را به تمسخر و استهزا افراد سرشناس داخلی و حتی مسئولان کشوری داد.

موضوعی که حایز اهمیت است، اینکه آیا افراد باید در مقابل مورد تمسخر قرار گرفتن هم انعطاف داشته و ظرفیت خود را بالا ببرند و آیا این رویه درستی در جامعه اسلامی ایرانی است که مسخره کردن جایگزین نقد سالم شود؟

گرچه خنده بازار در آیتم هایی که به یک عادت نادرست یا غلط مصطلح به صورت عمومی اشاره کرده یا رفتار اداری کارکنان یا ویژگی هایی را که در عموم یک قشر خاص دیده می شود، به نقد می کشد موفق است و می تواند به جای دست گذاشتن بر شخصیت های حقیقی، با تأکید بر رفتارهای غلط اجتماعی به برنامه سازی بپردازد.

امید است سازندگان و ایده پردازان این مجموعه با تکیه بر ایده های تازه و اخلاقی و دوری از اشاعه رفتار های ناپسنداخلاقی مخاطبان را برای بار چندم به رسانه ملی بازگرداند و فضای مفرحی را ایجاد کند.