به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « سوفیا لورن» ، بازیگر ۷۸ ساله و ستاره پیشین هالیوود با بازی در فیلم کوتاهی به کارگردانی پسرش « ادواردو پونتی» که قرار است این هفته در « ناپل» فیلمبرداری شود، دوباره حضور در دنیای سینما را تجربه خواهد کرد.

این فیلم کوتاه با نام « صدای انسان» که اقتباسی از نمایشنامه تک شخصیتی نوشته « ژان کوکتو» است، روایتگر شکست عاطفی یک زن تنها در زندگی است.

این نمایشنامه فرانسوی به زبان ایتالیایی ترجمه شده و فیلمبرداری یک ماهه آن در شهرهای ناپل و رم انجام می گیرد.

سوفیا لورن در سال ۱۹۶۲ برای فیلم « دو زن» ساخته ی « ویتوریو دسیکا» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را کسب کرد و در سال ۱۹۹۱ جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد.

وی در سال ۱۹۶۴ برای فیلم « ازدواج به سبک ایتالیایی» بار دیگر نامزد جایزه اسکار شد و فیلم « دیروز، امروز، فردا» با نقش آفرینی او و « مارچلو ماستریانی» در همان سال موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

« لورن» در سال ۱۹۶۲ جایزه بهترین بازیگر زن را از بافتا و در سال ۱۹۹۴ جایزه خرس طلای افتخاری را از جشنواره برلین کسب کرد.

وی در سال ۱۹۶۱ بهترین بازیگر زن جشنواره کن شناخته شد و در سال ۱۹۹۱ جایزه سزار افتخاری به وی اعطا شد. از دیگر افتخارات سینمایی سوفیا لورن می توان به دوربین طلای آلمان، چهار جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب، بهترین بازیگر زن جشنواره مسکو (۱۹۶۵) ، بهترین بازیگر جشنواره سن سباستین (۱۹۷۴) ، بهترین بازیگر جشنواره ونیز (۱۹۵۸) و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز (۱۹۹۸) اشاره کرد.