به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر شهلا اعزازی در نشست نخبگان آسیب های اجتماعی که امروز سه شنبه با موضوع « تقویت هویت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی» افزود: جامعه قرن ۲۰ به شدت دچار تغییر شده و این تغییر در قرن ۲۱ تشدید شده است. جامعه ایران نیز متاثر از این تغییرات بوده است.

وی اظهار کرد: در ایران تکثر فرهنگی همراه با شیوه ها و سبک های متفاوت فرهنگی وجود دارد و در هویت فردی و تاریخی ملت ایران معلمان مقصر نیستند، بلکه سیستم آموزشی و مطالب آموزشی ما در ایران دخیل است.

اعزازی با بیان اینکه سرمنشاء آسیب های اجتماعی، تفاوت دیدگاه مردم، دولت و قانون است، افزود: جامعه شناسان معتقدند ازدواج زودرس یک آسیب وحشتناک اجتماعی است، اما قانون می گوید سن ازدواج دختران، سن بلوغ است.

این جامعه شناس با بیان اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی نیست، بلکه یک راه حل است ادامه داد: ما می گوییم زن و مرد در خانواده حقوق برابر داشته باشند و اگر این گونه نباشد، خانواده از بین می رود و حق طلاق با زوجین است، اما قانون می گوید حق طلاق فقط با آقایان است.

اعزازی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی را باید به درستی تشویق داد و با مفاهیم جدید بررسی کرد، افزود: این امر طبیعی است که نسل جوان زبان خاص خود را داشته باشند و در تمام دنیا نیز مرسوم است. همچنین می توان جلوی آن را گرفت، اما نباید مهر رد به آن زد.

این جامعه شناس در پایان گفت: باید قبول داشته باشیم جامعه ایران در حال گذار است و یکسری مسائل از فرم قابل قبول به وجود خواهد آمد