فاطمه زرین آمیزی ، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ مشخص شد. ثبت نام برای شرکت در این آزمون تنها به صورت اینترنتی از امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد آغاز شد و در روز شنبه ۲۲ خرداد به پایان می رسد.

زرین آمیزی ادامه داد: داوطلبان برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و به قسمت آزمون های استخدامی مراجعه کنند. سپس بر روی لینک «سیستم ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰» کلیک کنند و سایر مراحل ثبت نام را بگذرانند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش توضیح داد: داوطلبان باید سریال ثبت نام ۱۲ رقمی ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۹۰۰/۰۰۰ ریال معادل نود هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه کنند.

زرین آمیزی در پایان درباره زمان برگزاری این آزمون تاکید کرد: آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه ۲۲ مرداد سال جاری برگزار خواهد شد. 

توصیه‌های مهم به داوطلبان

۱- داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام را به طور کامل مطالعه کرده باشند.

۲- داوطلبان باید حتما شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته باشند.

۳- داوطلبان لازم است در درج کد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه‌ای، ارسال عکس و تمامی اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه کافی به عمل آورند، بدیهی است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

۴- در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب است، لذا دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.

۵- برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامی را به دقت بررسی کنند.

۶- داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری کنند.

۷- داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند.

۸- توصیه می‌شود داوطلب فرایند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نکند.