حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری،  در نشست اتاق‌های سه گانه و فعالان اقتصادی با کاندیداهای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری طی سخنانی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و نظرات شما در قبال مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود، چون شما میدان دار اقتصاد کشور هستید؛ باید سالی چند مرتبه با فعالان اقتصادی جلسه داشت و من این آمادگی را دارم در دولت خود این نشست‌ها را ادامه دهم.

وی افزود: قانونمداری به عنوان یک اصل مهم در کشور باید اجرا شود و بنده در صدد هستم قانون بهبود فضای اشتغال را در دولت مردمی و ایران قوی به خوبی اجرا کنیم.

رییسی گفت: با توجه به دغدغه مردم که مسائل اقتصادی است، روندی را برای این مسئله دنبال می‌کنیم یک شناخت مسئله، دو شناخت راه حل و راهکار،  سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان عمل میدان داری کردن است؛ یعنی در اتاق جلسات ننشستن و همراه و همکار بودن با میدان داران صحنه است.

وی با اشاره به اینکه ما ایران قوی می‌خواهیم  و بسترهای آن فراهم است، گفت: نیروی انسانی، ذخایر معادن و گنجینه‌های موجود در کشور بستر لازم است آنچه که مورد نیاز است مدیریت کارآمد و جهادی است که‌ می تواند این عوامل را به قدرت و قوت تبدیل کند.

رییسی افزود: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است که باید قوی، کارآمد و یکدست باشد برای این امر یک کارشناسی قوی شدن لازم است تصمیمات لحظه‌ای ثبات را از اقتصاد می‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی، ثبات است.

رییسی ادامه داد: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری و در اتاق‌های دربسته اداره کرد بازار باید در تصمیمات اقتصادی نقش داشته باشد.