به گزارش پارس ، حسین معتمدنیا در گفت و گو بافارس گفت: تا جایی که به ما اطلاع داده شده است مشکل پرداخت وام ازدواج جوانان حل شده است و با ورود صندوق مهر امام رضا (ع) به بانک های عامل پرداخت کننده وام ازدواج جوانان امیدوار هستیم که این روند تسریع پیدا کند.

وی ادامه داد: ماه گذشته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از استفاده از منابع بانک های خصوصی به منظور تسریع در روند پرداخت های وام ازدواج خبر داده بود که این اقدام می تواند گام مؤثری برای پرداخت وام ازدواج جوانان باشد اما تا کنون این اقدام عملیاتی نشده است.

معتمدنیا افزود: فعالیت صندوق مهر امام رضا (ع) در زمینه پرداخت وام ازدواج در سراسر کشور است و یک هزار میلیارد ریال از منابع مالی این صندوق به پرداخت وام ازدواج اختصاص پیدا کرده است که با این مبلغ تقریبا ۳۵ هزار نفر را می توانند تحت پوشش قرار دهند.

در آستانه نیمه شعبان صندوق مهر امام رضا (ع) به سامانه قرض الحسنه ازدواج متصل شد و این بانک به منظور تسریع در اعطای وام ازدواج، بانک های ارائه دهنده تسهیلات مذکور را در سامانه قرض الحسنه ازدواج افزایش داد و به زوج های جوان اعلام شد که می توانند برای ثبت درخواست خود با مراجعه به سایت بانک مرکزی صندوق مهر امام رضا (ع) را نیز به عنوان بانک عامل پرداخت وام ازدواج خود انتخاب کنند.

در گام بعدی بانک مرکزی درصدد اتصال بانک های خصوصی نیز به این سامانه است و به محض نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال های ۱۳۹۰،۱۳۹۱ و تا تاریخ ۲۵ خرداد سال جاری به ترتیب بالغ بر یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۴۹نفر، ۹۳۸ هزار و ۸۱ نفر و ۱۵۷ هزار و ۹۴۵ نفر از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برخوردار شده اند.