به گزارش پارس ، غلامعلی ریاحی در گفت وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر توافقات اولیه با سه بانک سپه، پارسیان و رفاه کارگران جهت پرداخت وجوه صورت گرفته است.

وی افزود: زمان قطعی پرداخت ها هنوز مشخص نیست چرا که کارهای واگذاری و بررسی میزان مبلغ دیرکرد اموال زمان می برد.

وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی تصریح کرد: مبلغ نهایی قابل پرداخت به بانک ها پس از کسر بهره و دیرکرد از اصل مبلغ مشخص خواهد شد.

ریاحی گفت: تلاش ما این است تا در اسرع وقت از محل دارایی های مه آفرید رد مال را انجام دهیم و در این فرآیند یا املاکی را در اختیار بانک ها قرار می دهیم و یا مبلغ حاصل از فروش اموال متهم را به آن ها پرداخت می کنیم.

  راز پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی اواسط مرداد سال ۹۰ افشا شد، در این پرونده گروه اریا به ریاست مه آفرید خسروی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ال سی های تقلبی گشایش کرده بودند.

در مرحله اول رسیدگی به این پرونده برای بیش از ۳۰ متهم توسط قاضی پرونده، حکم صادر شد که در این احکام برای متهم ردیف اول تا چهارم حکم اعدام صادر که در دیوان عالی کشور این حکم تأیید شد.

در ابتدای رسیدگی به این پرونده میزان دقیق بدیهی این گروه به بانک ها مشخص نبوده و همچنین رقم دقیقی از دارایی های این گروه هم در دست نبود اما به مرور مشخص شد که میزان اموال به جا مانده از گروه آریا برای پرداخت بدیهی این گروه به بانک ها کفایت می کند.