بازار تهران برای چهارمین هفته متوالی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد. رییس اتاق اصناف تهران در خصوص وضعیت کنونی بازار تهران گفت: تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در چهارمین هفته متوالی تمدید شد و صاحبان اصناف و مشاغل نامبرده از شنبه ١١ تا جمعه ١٧ اردیبهشت همچنان اجازه فعالیت ندارند.

اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

فراهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه های املاک می شود که اجازه فعالیت ندارند.

به گفته وی، فعالیت مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تا ۱۷ اردیبهشت ممنوع است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است که آنها هم تعطیل هستند.

وی یادآور شد: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.