امروز و فردا با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد و در این مدت دریای خزر مواج است.

امروز سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود و موجب رگبار باران و رعد و برق در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، تهران، البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، ایلام، همدان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خوزستان، شمال فارس و شرق سیستان و بلوچستان خواهد شد.

امروز شدت بارش در شمال غرب کشور است. به تدریج بارش باران در سواحل دریای خزر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیز آغاز می‌شود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است و برای بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه بارش در سواحل دریای خزر با شمالی شدن جریان‌ها تشدید شده و در شمال غرب، برخی مناطق غرب، دامنه‌های جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. پنجشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز، برخی نواحی مرکزی، شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

جمعه ناپایداری‌ها برای نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.