طاهره چنگیز امشب در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا ی استان اصفهان ، اظهار داشت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته نسبت تست‌های مثبت در اغلب شهرستان‌های استان از 40 درصد فراتر رفته است.

وی افزود: این افزایش موارد تست‌های مثبت به این معنی است که گردش و سرایت ویروس در استان اصفهان رو به افزایش است و وارد موج چهارم ابتلا به کرونا شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه رنگ‌بندی شهرستان‌ها تغییر کرده، گفت: با یک شهرستان نارنجی سال نو را آغاز کردیم ولی متاسفانه در حال حاضر دو شهرستان خوانسار و گلپایگان در وضعیت قرمز قرار دارند و سه شهرستان مبارکه، تیران و کرون و لنجان دارای وضعیت نارنجی هستند و شهرستان چادگان هم که قبلا به رنگ آبی بود به رنگ زرد درآمد.

وی ادامه داد: افزایش تست‌های مثبت کرونا و تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان علائم ورود به موج چهارم و هشدار برای همه مسئولان و هم‌استانی‌ها از لحاظ مراعات هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

چنگیز تصریح کرد: نیمه شعبان یکی از اعیاد بسیار بزرگ است و همه ما روز ولادت منجی بشریت را پاس می‌داریم ولی مراقبت در تجمع بسیار ضروری است و از همه منتظران امام زمان(عج) خواهش می‌کنم در پذیرایی مجالس جشن نیمه شعبان دقت کنند، چرا که زمان استفاده از پذیرایی‌ها، افراد اقدام به برداشتن ماسک می‌کنند و توصیه می‌شود به هیچ وجه پذیرایی در مجالس انجام نشود و فقط پذیرایی به صورت بسته‌بندی در اختیار مهمانان قرار گیرد تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود.