بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که پیامد آن در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها است.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز چهارشنبه سامانه بارشی مذکور تقویت شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر موجب بارش برف می‌شود.همچنین طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضمن اینکه طی این مدت وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل احتمالا سبب ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نخواهد بود.

روز پنجشنبه دامنه فعالیت این سامانه گسترده‌تر شده و علاوه بر مناطق ذکر شده، هوای برخی مناطق در سواحل شمالی و شمال شرق و برخی مناطق جنوب و مرکز کشور را نیز متاثر خواهد کرد.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.