امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه طلوع فجر رادیو گفت: امام خمینی (ره) برخلاف صحبت‌های عده‌ای که به دنبال انحلال ارتش بود به ارتش اعتماد کرد و ارتش نیز جانانه پای کار آمد و ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: چندین مولفه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کرد که توکل به خدا، رهبری امام راحل، روحانیت و مردم از جمله مهم‌ترین آن‌ها است.

فرمانده هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر و حیاتی بود، پیکره و بدنه ارتش با امام (ره) ارتباط داشت و در پشتیبانی از مردم همواره همراه و کنار مردم بود.

وی خاطر نشان کرد: بالگرد‌های ارتش بیانیه‌ها و اعلامیه‌های حضرت امام را از محل سکونت ایشان به کشور انتقال داده و به دست مردم می‌رساندند.

قربانی ادامه داد: برای پایداری و جاودانه ماندن انقلاب ارتش شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی در ادامه تشریح کرد: در پی راهپیمایی‌های مردم دستور مقابله مسلحانه با مردم صادر شده بود که برای جلوگیری از این امر خلبانان ارتش برای جلوگیری از این اقدام تمام بالگرد‌ها را زمین‌گیر کردند که در نتیجه این امر خلبانان توسط ساواک بازداشت شدند.

فرمانده هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید به انقلاب اسلامی و پاینده ماندن آن توسط ارتش پاسخ به افرادی بود که به دنبال انحلال ارتش بودند که خوشبختانه حضرت امام خمینی (ره) با جدیت اعلام کردند که ارتش باید باشد؛ امام به ارتش اعتماد کرد و ارتش نیز جانانه پای کار آمد و ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی تصریح کرد: هوانیروز ارتش قدرت امنیتی- دفاعی و یک قدرت مردم‌یاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است رادیو انقلاب صدای گفتمان انقلاب اسلامی در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اول لغایت پایان بهمن‌ماه بر روی موج FM ردیف ۹۵،۵ مگاهرتز قابل دریافت است.