آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه سمنان در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های سفر به استان شهیدپرور سمنان اظهار کرد: مسائل و مشکلات قضایی استان سمنان در جریان برنامه‌های امروز با مسؤولان اداری و قضایی در این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: توفیقی است در این ایام که متعلق به وجود مطهر حضرت صدیقه طاهره، فاطمه‌زهرا (س) است تا با همکارانمان به استان سمنان سفر ‌کنیم.

رئیسی افزود: به دنبال سفری که گروه مقدماتی به استان سمنان داشتند، 25 نفر از همکاران ما در استان سمنان مسائل و مشکلات کاری همکاران قضایی، اداری، سازمان‌های وابسته و مسائل مردم را بررسی کردند و گزارش مقدماتی را در اختیار قرار دادند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: در جلساتی که در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان و همکاران قضایی و اداری خواهیم داشت، مسائل بررسی‌شده توسط گروه‌های اعزامی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیسی ادامه داد: تا جایی که مقدور است، برای رفع مشکلات استان در همین جلسات استانی تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای رفع مشکلات و آنچه مربوط به مرکز است، در نخستین جلسات در مرکز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا سفرهای استانی ما همراه با ضمانت اجرایی باشد و مسائل وقتی که به نقطه‌ای می‌رسد که به پیگیری نیاز دارد، پیگیری لازم انجام شود.

وی بیان کرد: به مردم شریف استان سمنان و همه شهرستان‌های این استان و مردم شهیدپرور این استانکه قریب به سه هزار شهید دارد سلام عرض می‌کنیم؛ رزمندگان، دلاوران و ایثارگران استان سمنان برای همه ما قابل احترام و قابل تکریم هستند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در همین‌جا از مردم استان سمنان عذرخواهی می‌کنم که به دلیل شرایط کرونایی امکان اینکه در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنیم، وجود ندارد و از این جهت احساس خسران می‌کنم؛ حتماً پایبندی به اصول بهداشتی برای همه ما ضرورت دارد.

رئیسی اظهار کرد: سفرهای ما باید با رعایت مسائل بهداشتی همراه باشد؛ بنابراین نمی‌توانیم بین همه همکاران و در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنیم؛ می‌خواستیم با فرهیختگان، دانشگاهیان استان و افاضل حوزه دیدارهایی داشته باشیم، اما به دلیل شرایط کرونایی امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: امیدواریم این ویروس منحوس نه تنها از سر مردم ایران، بلکه بشریت کنار رود و ما بتوانیم در شرایط عادی خدمت مردم برسیم و از نزدیک بیشتر در جریان مسائل قرار گیریم.

رئیس قوه قضاییه گفت: سفرهای استانی با دیداری با مدیران عالی استان در شورای اداری، دیداری با همکاران قضایی و اداری در استان و شرکت در شورای قضایی استان همراه است و جلسه نهایی برای بررسی مسائل استان خواهد بود.

رئیسی افزود: امیدواریم خداوند به برکت نام حضرت زهرا (س) و اخلاص خانواده معظم شهدا، این سفر را پربرکت کند و همراه با تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی به نفع مردم و همکاران و در جهت گره‌گشایی از مسائل مردم باشد.