به گزارش پارس، محسن مؤمنی شریف در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: بیش تر سعی می‎ کنیم حمایت حوزه هنری از هنرمندان طوری باشد که شرایط را برای درخشش استعدادهای آن‎ ها فراهم سازیم، نه این که با حمایت مالی، در مسیر هنرمند انحراف به وجود آوریم.

او در ادامه با بیان این که حوزه هنری نقشی محوری در تایخ شفاهی دارد، با اشاره به جایگاه تاریخ شفاهی، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران، تاریخ شفاهی جایگاه بسیار بالایی پیدا کرده است، به طوری که در دنیا سابقه ندارد.

او با اشاره به عوامل رشد تاریخ شفاهی در ایران، یادآور شد: یکی از این عوامل پدیده انقلاب اسلامی بود، به طوری که دنیای آن روز و انقلاب شناسان آن زمان از جمله خانم پل انقلاب ‎ شناس مقدر آمریکایی از به وجود آمدن آن دچار حیرت بودند، به گونه‎ ای که تئوری خود را هنگامی که انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد، تغییر داد و بار دیگر مقاله ای مفصل در این رابطه نوشت و در نگاه خود تجدیدنظر کرد.

مؤمنی شریف دومین علت رشد تاریخ شفاهی را دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس که عموم مردم در آن حضور داشتند، باعث رشد تاریخ شفاهی ایران شد.

رییس حوزه هنری با بیان این که استمرار و استقامت در هر کاری موفقیت به بار می آورد، اظهار کرد: بسیاری از افراد تمام وقت خود را در حوزه هنری گذرانده‎ اند و این باعث شده تاریخ شفاهی بتواند در مسیر درست خود حرکت کند.

مؤمنی شریف با اشاره به این که سعی می‎ کنیم در حوزه هنری شرایط را برای فعالان این عرصه مهیا سازیم، خاطرنشان کرد: بیش تر ترجیح می‎ دهیم حمایت حوزه هنری از افراد به گونه‎ ای باشد که شرایط کار برای آن ها به وجود آید و به راحتی بتوانند به منابع کاری خود دسترسی داشته باشند تا کارشان درست به دست مخاطب برسد.