به گزارش پارس، به نقل از فارس، با اعلام نظر تیم پزشکی بیمارستان مبنی بر فوت متوفی به علت اصابت ضربات جسم تیز به ناحیه شکم و سینه، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله اقدام به شناسایی هویت مقتول کردند؛ این در حالی بود که برابر اعلام بیمارستان، پس از انتقال مقتول به بیمارستان و پیش از آنکه هویت وی در سیستم اطلاعات بیمارستان ثبت شود، راننده خودرو ۲۰۶ به بهانه انتقال خودرو به پارکینگ از بیمارستان خارج و متواری شده بود.

اقدامات برای شناسایی هویت مقتول ادامه داشت که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند، پرونده ای با موضوع فقدانی در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تشکیل شده که مشخصات اعلام شده از سوی خانواده فقدانی شباهت زیادی به مقتول دارد؛ از خانواده فقدانی برای شناسایی تصویر مقتول دعوت شد و برادر او پس از حضور در پلیس آگاهی، برادر خود به نام امین متولد ۱۳۶۵ را شناسایی کرد.

برادر امین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برادرم در خانه بود که یکی از دوستانش به نام مهدی با او تماس گرفت؛ به بهانه دور زدن با ماشین، مهدی به دنبال برادرم آمد و پس از آن امین دیگر به خانه باز نگشت؛ فردای آن روز به سراغ مهدی رفته و او عنوان داشت که امین را به در خانه رسانده و اطلاعی از او ندارد.

با شناسایی مهدی متولد ۱۳۶۳، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه کیانشهر مراجعه و اطلاع پیدا کردند که مهدی در روز حادثه، پس از ملاقات با برادر مقتول از محل سکونتش متواری شده است.

همزمان با آغاز تحقیقات برای دستگیری مهدی، کاراگاهان به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بیمارستان پرداخته و موفق به شناسایی تصاویر زمان انتقال مقتول به بیمارستان شدند.

برادر مقتول پس از مشاهده تصاویر دوربین های بیمارستان موفق به شناسایی تصویر مهدی در زمان انتقال امین به بیمارستان با یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ شد و این در حالی بود که مهدی به او عنوان کرده بود که امین را به محل سکونتش رسانده است.

پس از شناسایی تصویر مهدی در داخل بیمارستان و مشخص شدن کذب بودن اظهاراتش در خصوص بی اطلاعی از سرنوشت امین، کارآگاهان ضمن شناسایی وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار، در ادامه اقدامات پلیسی خود برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی اطلاع پیدا کردند که مهدی در روز ۱۳ خرداد سال جاری با یک دستگاه خودرو سواری پراید مسروقه در منطقه بازار دستگیر و به زندان منتقل شده است. بلافاصله هماهنگی های قضایی انجام و مهدی برای انجام تحقیقات در خصوص پرونده قتل در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مهدی در تحقیقات اولیه همچنان منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت دوست خود بود اما زمانی که در مقابل تصاویر دوربین های بیمارستان قرار گرفت و تصویر خودش را در هنگام انتقال مقتول به بیمارستان مشاهده کرد، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه عنوان داشت: قاتل کس دیگری است؛ من فقط زمانی که از تیم پزشکی بیمارستان شنیدم که به احتمال زیاد، امین به علت شدت ضربات چاقو زنده نمی ماند، ترسیدم و از بیمارستان فرار کردم.

مهدی در ادامه اظهاراتش و در تشریح حادثه منجر به جنایت، به کارآگاهان گفت: من در کار خرید و فروش موادمخدر شیشه بودم؛ چندی پیش با یکی از خریداران مواد به نام حسین بر سر پرداخت پول مواد دچار اختلاف شده و برای آنکه او را مجبور کنم تا پول مواد را پرداخت کند، یک دستگاه DVD گران قیمت از او گِرو گرفته و گفته بودم تا زمانی که پول مواد را ندهد، دستگاه DVD را به او باز پس نخواهم داد و همین موضوع باعث کینه و دشمنی حسین با من شده بود.

مهدی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه امین اطلاعی از فعالیت وی در زمینه خرید و فروش مواد نداشت، به کارآگاهان گفت: روز حادثه و برای تفریح و دور زدن در خیابان، به دنبال امین رفتم؛ در حال چرخیدن با ماشین در افسریه بودیم که ناگهان حسین به همراه جوان دیگری که تا آن روز او را ندیده و نمی شناختم، با یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکی رنگ مسیر حرکتمان را مسدود کرد.

هر دو نفرشان از ماشین پیاده و با ما درگیر شدند؛ من با حسین و امین نیز به طرفداری از من، با جوان ناشناس درگیر شد که ناگهان حسین و جوان ناشناس به سرعت سوار ماشین ۴۰۵ شدند و از محل متواری شدند.

آن موقع بود که فهمیدم امین چاقو خورده است؛ به سرعت امین را به بیمارستان رساندم اما زمانی که تیم پزشکی بیمارستان اعلام کرد وضعیت او مناسب نیست و خون زیادی از وی رفته، ترسیدم و از بیمارستان متواری شدم.

با توجه به اظهارات مهدی در خصوص ارتکاب جنایت توسط دوست حسین، کاراگاهان برای شناسایی هویت قاتل و دستگیری وی به محل سکونت حسین در منطقه علی آباد رفتند؛ کارآگاهان در همان مراحل اولیه تحقیقات در خصوص سوابق حسین اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت موتورسیکلت و خودرو است.

تحقیقات پلیسی برای دستگیری حسین ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند حسین نیز در تاریخ ۶ خرداد سال جاری به اتهام سرقت خودرو، توسط کلانتری ۱۰۱ تجریش دستگیر و روانه زندان شده است؛ هماهنگی های قضایی انجام شد و او نیز همانند مهدی، برای انجام تحقیقات در خصوص پرونده قتل امین در اختیار اداره دهم قرار گرفت.

حسین در اظهاراتش، ضمن اعتراف به مسروقه بودن خودرو ۴۰۵ مشکی رنگ در روز درگیری، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قاتل یکی از دوستان من به نام کامران است که در زمان درگیری همراه من بود.

با معرفی کامران ۲۴ ساله به عنوان عامل جنایت در منطقه افسریه، بلافاصله کارآگاهان وی را به عنوان متهم اصلی درگیری و عامل جنایت منطقه تهرانسر مورد شناسایی قرار دادند؛ در پرونده قتل منطقه تهرانسر، فردی به نام داریوش ۳۶ ساله توسط کامران و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

برابر اطلاعات پرونده تهرانسر، کامران پس از قتل داریوش از محل سکونتش متواری و نهایتاً در مخفیگاهش در منطقه هشتگرد مخفی شده بود که با همکاری تیم جنایی پلیس آگاهی هشتگرد، در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته دستگیر و در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود.

کامران پس از دستگیری و در حالی که تصاویر درگیری او با مقتول داریوش توسط چندین دوربین مداربسته ثبت شده بود، پس از دستگیری صراحتاً به جنایت اعتراف و در خصوص انگیزه قتل داریوش به کارآگاهان گفته بود: بابت طلب ۸۰ هزار تومانی از شخصی به نام ناصر، یک دستگاه Speaker مخصوص ضبط خودرو را از وی گرفته و به همین بهانه ناصر چندین بار به همراه داریوش به در منزل ما آمده و ایجاد درگیری و فحاشی در محل کردند و به همین علت از هر دو نفرشان کینه به دل داشتم.

کامران در خصوص نحوه قتل داریوش نیز به کارآگاهان گفته بود: در منطقه تهرانسر زیر پل شهید شوشتری به صورت پیاده در حال تردد بودم که متوجه داریوش شدم که با یکی از دوستانش و با دو دستگاه موتورسیکلت در حال عبور از محل بودند؛ برای داریوش سوت زده و او نیز پس از شنیدن صدای سوت، تغییر مسیر داد و به سمت من آمد.

در حالی که چاقو را در زیر آستین لباس مخفی کرده و آماده زدنِ چاقو بودم، به محض نزدیک شدن داریوش دیگر به او فرصت نداده و زمانی که قصد داشت از موتور پیاده شود با او درگیر شده و پیش از آنکه دوستش بتواند به او کمک کند چند ضربه چاقو به پهلو و شکم وی زده و زمانی که بر روی زمین افتاد، به سرعت از محل متواری شدم.

کامران در ادامه اعترافات خود و در خصوص نحوه ارتکاب جنایت دوم نیز به کارآگاهان گفت: زمانی که داریوش به قتل رسید، به منزل یکی از دوستانم به نام حسین رفته و در آنجا مخفی شدم؛ در روز حادثه، به همراه حسین و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در منطقه افسریه در حال چرخیدن بودیم که ناگهان حسین با نشان دادن یک دستگاه پژو ۲۰۶ سفید رنگ مدعی شد که از راننده ۲۰۶ طلب دارد.

برای گرفتن طلبِ حسین به دنبال خودرو ۲۰۶ رفته و نهایتاً در پشت چراغ قرمز به آنها رسیدیم؛ حسین با ماشین، مسیر حرکت ۲۰۶ را مسدود کرد و پس از پیاده شدن از ماشین حسین با راننده و من نیز با سرنشین آن درگیر شدم؛ در حین درگیری چاقو را از زیر لباس خارج و چند ضربه به سرنشین خودرو ۲۰۶ زدم و بلافاصله هر دو نفرمان از محل متواری شدیم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت در مناطق افسریه، بار دیگر متهم که با قرار بازداشت موقت در پرونده قتل داریوش روانه زندان شده بود، این بار به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری و برای انجام تحقیقات تکمیلی درباره دومین جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.