به گزارش پارس به نقل ازافکارنیوز، مهدی آذریزدی، نویسنده" قصه های خوب برای بچه های خوب" و پدر ادبیات کودکان و نوجوانان گرچه در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ از میان ما رخت بر بست و به دیار باقی شتافت اما سالگرد درگذشتش امروز توسط اداره ارشاد یزد در سکوت و با حضور تعداد اندکی از دوستداران وی برگزار شد.

امروز، تعداد اندکی کودکان یزدی تنها کسانی بودند که با نثار شاخه های گل به مزار این نویسنده توانا، یاد و خاطره استاد آذر را گرامی داشتند.

مهدی آذریزدی که تمام کودکان دهه ۶۰ و ۷۰ او را می شناسند و کتابهای او برای کودکان دهه ۸۰ نیز جالب و شنیدنی است، در سالهای پس از مرگ خود نیز همانند دوران زندگی ساده اش، در سکوت و غریبانه می گذرد.

او هرگز همسری اختیار نکرد و امروز نیز به جز اداره ارشاد، دیگر مسئولان و مردم شهر حتی قشری که داد فرهنگ و هنر سر می دهند، او را به دست فراموشی سپرده اند.

آذریزدی آثار بسیاری را برای کودکان و نوجوانان ایرانی خلق کرد که از معروف ترین آنها می توان به" قصه های خوب برای بچه های خوب" ، " قصه های تازه از کتاب های کهن" ، " قصه های ساده" ، " گربه ناقلا" ، " مثنوی برای بچه ها" و… اشاره کرد.

آذریزدی ۱۸ تیرماه ۱۳۸۸ بر اثر بیماری در تنهایی و غربت در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.