فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:  ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به منظور پذیرش دانشجو برای نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ انجام می‌شود.

او افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش این دوره بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنما با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

ثبت نام بیش از ۳۶ هزار نفر در پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها

سخنگوی سازمان سنجش گفت: مقرر بود این مهلت ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳ دی به پایان برسد که به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده بودند فرصتی مجدد در نظر گرفته شد و این مهلت ساعت ۲۴ امروز شنبه ۶ دی به پایان می‌رسد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: تا صبح امروز (شنبه ۶ دی) ۳۶ هزار و ۳۳۱ نفر در پذیرش بدون کنکور ثبت نام کردند.

او ادامه داد: اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای همه متقاضیان الزامی است.

زرین آمیزی تاکید کرد: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی بوده و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند،  باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را در تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش اظهار کرد: افرادی که پیش از این نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند می‌توانند تا پایان روز شنبه ۶ دی ماه ۹۹ نسبت به ویرایش رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

او ادامه داد: دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت‌ نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.