شب گذشته سروان شهید «نبی‌الله خطیری» فرمانده گروهان مرزی «کرند» از هنگ مرزی اترک استان گلستان ، به همراه دو سرباز مرزبانی در هنگام گشت‌زنی و حفاظت مرزی، با تعدادی از اراذل و اوباش منطقه درگیر شده که متاسفانه به دلیل ضربات چاقو به شهادت رسید و دو سرباز دیگر نیز مجروح شده و به مرکز درمانی منتقل شدند.

این تیم مرزبانی پس از دریافت گزارش از توزیع مشروبات الکلی و مواد مخدر در منطقه، با دستور قضایی برای اجرای ماموریت به سفره‌خانه روستای مرزی اعزام شدند که پس از ورود ماموران به سفره‌خانه، 9 نفر از اراذل و اوباش با ماموران درگیر شدند که در این جریان، سروان خطیری با ضربه چاقو به شهادت رسید و دو سرباز نیز زخمی و به مرکز درمانی منتقل شدند.

بنا بر گزارش‌های رسیده به خبرنگار فارس در گرگان، حال دو سرباز زخمی شده خوب گزارش شده است.

براساس این گزارش، ضارب اصلی و همدستانش بلافاصله توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد، ضارب اصلی از اراذل و اوباش سابقه‌دار و تحت تعقیب بوده که در پرونده سابقه درگیری مسلحانه، ایجاد رعب و وحشت، زورگیری، نزاع و درگیری و بر هم سدن آرامش عمومی را در کارنامه خود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص این پرونده اظهار کرد: از لحظه ابتدایی وقوع و اطلاع مقام قضایی از این موضوع پرونده در دادگاه عمومی داشلی‌برون تشکیل و دستورهای قضایی لازم برای پیگیری صادر شده و متهمان در حال حاضر در آگاهی گنبدکاووس تحت نظر و تحقیق تکمیلی هستند.

هادی هاشمیان بیان کرد: منطقه کرند یکی از مناطق امن در استان گلستان است و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با عربده‌کشی و قدرت‌نمایی و زورگویی امنیت منطقه را خدشه‌دار کنند.

وی افزود: پرونده با جدیت دنبال خواهد شد و براساس قانون، متهمان مجازات و به سزای اعمالشان خواهند رسید.