به گزارش پارس ؛" مهناز افشار" آنچه از" ایرج قادری" ، " عباس کیارستمی" ، " مسعود کیمیایی" ، " تهمینه میلانی" را در جملاتی کوتاه بیان کرد.

ایرج قادری

خدا رحتمش کند. دو فیلم او در کارنامه ام است؛ آن هم تقریبا در شروع قدم هایی که می خواستم محکمتر بردارم. پراز شور، پر از عشق و پر از هیجان… یادم نمی رود در آکواریوم، پس از سال ها قرار بود در مقابل دوربین دوربین فیلمش حاضر شود و اولین سکانس بازی اش شکانسی با من بود. در استانبول روبه رویش نشستم و نمای او را گرفتند. همان لحظه همه عشقش به سینما را در چشمانش دیدم. مگر می شود پس از این همه سال… ؟ قلبم تپید. به عنوان بازیگر نسل پس از شما صحنه ناب اتصال تان را دیدم و آموختم. روح تان شا د، ای کاش بودید. کاش هم نسلان تان این وصل شدن و آمدن را دوباره تجربه و لمس کنند…

عباس کیا رستمی

اتفاق زمانی افتاد که در کنار وعده آی دیگر از بازیگران جلوی دوربین او نقش آفرینی کنم… آن هم با شنیدن قصه زیبای شیرین… او در کنار دوربینش ایستاده و نگاه می کند و حس قصه را در کنار شنیدن قصه به بازیگر منتقل می کندیک کلمه می گوید و بازیگر سراپا شوق می شود و شنیدنش. سینمای رئال را با او تجربه کردم هر چند اندک و کم، اما زندگی را لحظه ای واقعی زندگی کردم…

مسعود کیمیایی

مگر می شود فراموش کرد و نادیده گرفت فیلم ةایش را؟ یادم هست در فیلم رییس هر زمان که نزدیک می آمدند که نکته ای را در بازی آن نقش بگویند و راهنمایی ام کند من دیگر مهناز افشار بازیگر هم نمی توانستم باشم… فقط سکوت و سکوت و خیره به ایشان می نگریستم و می شنیدم آقای کیمیایی از نام های معتبر در کارنامه ای است و خواهد ماند.

تهمینه میلانی
" دو زن" فیلم محبوب من از خانم میلانی است. بعید می دانم بازیگری نخواهد در مقابل دوربین او نقش آفرینی کند. آتش بس فیلمی پرهیجان کارگردانی پر از زنانگی و اقتدار بود. چه لحظاتی را با او و آقای گلزار و دیگر دوستان تجربه کردیم. وقتی او سر فیلمبرداری است پس از زمان اندکی در خلق صحنه دیگر به دنبال بانوی کارگردان نمی گردی غرق صحنه و کارش می شود که با او شروع می کنی به شنا در دریای ذهنی اش… و به ساحل می رسی.
و در نهایت چه قدر خوشحالم از داشتن این نام ها در کارنامه ام و همچنان مشتاقم و نفس می کشم برای تجربه مجدد با تعدادی از این نام ها و بزرگان، و همچنین بزرگانی چون خانم بی اعتماد، آقای تقوایی، آقای فرمان آرا، آقای عیاری و استادان دیگر و همچنین کارگردان های نسل جوان تر که پر از عشق و حس نفس دادن به سینمایی هستند که برایش زحمت ها کشیده شده است امیدوارم برای همه بازیگران این لحظه های ناب سینمایی شکل بگیرد.

منبع ماهنامه فیلم