بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهد شد. این شرایط تا بعد از ظهر چهارشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور همچنان ادامه دارد.

از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب، در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام سبب بارش باران و برف و وزش باد می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت شده و نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت، پیامد ورود این سامانه، بارش باران و برف و در مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، در مناطق کوهستانی و سردسیر سبب بارش برف در مناطق جنوبی کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

پنجشنبه فعالیت این سامانه در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، بخش‌های از شمال بوشهر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، و تهران خواهد بود و از شدت فعالیت سامانه در غرب و شمال غرب کشور کاسته خواهد شد.

از اوایل جمعه با ورود سامانه بارشی دیگر از شمال غرب و شمال به کشور و ادغام آن با سامانه قبلی، کل مناطق نیمه غربی کشور درگیر بارش خواهد شد و شنبه گسترش بارش محدود به سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود و اواخر وقت یکشنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

از امروز تا آخر هفته افزایش نسبی دما در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و از چهارشنبه تا جمعه کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب پیش بینی می‌شود. نوسانات دمایی این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه خواهد بود.

امروز شرق خلیج فارس و اواخر وقت امروز تا اوایل روزجمعه شمال خلیج فارس و طی دو روز آینده شرق عمان مواج است.از ظهر جمعه تا اواخر روز شنبه غرب و مرکز خزر مواج است.