صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: با توجه به پایداری جو تا روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز‌های دوشنبه ۲۴ آذر و چهارشنبه ۲۶ آذر با تشدید پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در تهران، کرج، اراک و اصفهان موجب می‌شود، شرایط ناسالم جوی برای همه گروه‌های سنی داشته باشیم.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت‌های صنعتی در دستور کار باشد و همه گروه‌های سنی توجه کنند از تردد غیرضروری در سطح و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

* بارش مجدد برف و باران از ۲۶ آذر

ضیائیان بیان کرد: از بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و سبب بارش برف و باران در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور خواهد شد؛ این سامانه روز چهارشنبه ۲۶ آذر تقویت می‌شود و به طور گسترده‌تر بخش‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و البرز غربی را در بر می‌گیرد و موجب بارش برف و باران می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب همدان، غرب اصفهان، جنوب غرب آذربایجان غربی و جنوب استان مرکزی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر در غرب خلیج فارس، جنوب غرب کشور و مناطقی از استان‌های اصفهان و فارس بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات که شامل زاگرس مرکز استی بارش به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان افزود: همچنین روز پنج‌شنبه در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور و غرب سواحل خزر بارش خواهیم داشت که روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، شمال فارس، جنوب شرق لرستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

* هوای شرق کشور تا ۱۰ درجه گرم‌تر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته در شمال شرق کشور دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه گرم‌تر می‌شود همچنین در شرق و جنوب شرق از سه‌شنبه، دمای هوا ۳ تا ۷ درجه گرم‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در غرب و شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های ساحلی خزر تا سه‌شنبه روند کند افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج است، گفت: در ۲ روز آینده تنگه هرمز مواج خواهد بود و دریای عمان هم در سه روز آینده مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ و ۲ درجه خواهد بود.

* یخبندان در ۲۰ استان

ضیائیان گفت: فردا شهرکرد و بجنورد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و بیرجند و مشهد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردتر‌ین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در ۲۰ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.