سازمان غذا و دارو برای واردات واکسن کرونا فراخوان رسمی اعلام کرد و بر این اساس شرکت‌ها فرصت دارند تا ۹۹/۰۹/۲۵ قیمت واکسن را به این سازمان ارسال کنند.

با سلام و احترام

به پیوست فهرست مورد نیاز مورخ ۹۹/۰۹/۱۹ اعلام و با توجه به سیاست‌های این اداره کل در تامین واکسن COVID ۱۹  موارد زیر به استحضار می‌رسد. بدیهی است کلیه شرکت‌های متقاضی موظف به رعایت کلیه مفاد زیر می‌باشند.

۱-کلیه شرکت‌های متقاضی تامین صرفا پیشنهاد قیمت ارزی (برای شرکت‌های وارد کننده) و قیمت ریالی (برای شرکت‌های تولید کننده) خود را به این اداره کل ارسال نمایند و قیمت فروش به پخش بر مبنای ضابطه قیمت گذاری انجام خواهد شد.

۲- اطلاعات درخواست شده صرفا می‌باید در قالب فایل الکترونیک و با فرمت اکسل مطابق فایل پیوست، در پاکت بر بسته تا پایان وقت اداری (۱۴:۳۰) سه شنبه  تاریخ ۹۹/۰۹/۲۵ به دبیرخانه محرمانه سازمان تحویل گردد. به درخواست‌هایی که پس از این تاریخ با با فرمت دیگری ارسال گردند. ترتیب اثر داده نخواهد شد.

٣- مقتضی است در ستون‌های مربوط به قیمت واحد دارو فقط یک عدد درج شود و از نوشتن واحد ارزی (ریال یا یورو) در کنار عدد جدا خودداری شود.

۴- ملاک تصمیم گیری و انتخاب شرکت برنده فراخوان، مطابقت با منبع واردات، قیمت ارزی و سابقه واردات و سابقه تولید می‌باشد.

۵- شرکت‌هایی که در فراخوان تامین دارو‌های فورینی پذیرفته می‌شوند می‌باید حداکثر ظرف مدت ۲ روز کاری پس از ارسال نامه کتبی اداره کل امور دارو، پیش نویس IRC داروی فوریتی را تکمیل نموده و ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به ترخیص دارو اقدام نمایند و بلافاصله بعد از ترخیص و قبل از توزیع برگ ریلیز برای این اداره ارسال نمایند.

از آنجا که ارائه پیشنهاد قیمتی و ثبت درخواست به منزله ایجاد تعهد برای شرکت پذیرفته شده جهت تامین دارو‌های فورینی می‌باشد لذا پس از اعلام کتبی اداره کل دارو به شرکت وارد کننده، در صورت عدم تامین به موقع با انصراف از تامین دارو، شرکت مربوط در نوبت اول به مدت سه ماه از حضور در کلبه فراخوان‌های قیمت محروم و در صورت تکرار در خصوص ادامه فعالیت آن شرکت در کمیسیون قانونی ساخت و ورود تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به اهمیت کیفیت واکسن COVID ۱۹ شرکت موظف به ارائه مستندات WHO GMP، WHO و Prequalification و مطالعات بالینی دارو می‌باشد.

دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل امور دارو ومواد تحت کنترل