حسین زمانیان روز چهارشنبه افزود: هم اینک ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکتری تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند که هر ترم از خدمات معیشتی، کمک آموزشی، خوابگاهی و شهریه دانشجویی بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: برای حمایت بیشتر از تحصیل این فرهیختگان در دوران تحصیل، وام هایی به ارزش ۵ تا ۲۰میلیون تومان (مقطع کاردانی تا دکتری) توسط این نهاد پرداخت می شود تا بتوانند بسیاری از ابزارهای آموزشی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: این دانشجویان در کلیه ترم ها نیز مشمول دریافت خدمات تحصیلی از جمله کمک هزینه ۷۵۰هزار تومانی و هر ترم نیز کمک شهریه یک تا ۲ میلیونی نیز خواهند بود.

زمانیان به رابطان فرهنگی این نهاد در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این افراد پل ارتباطی میان کمیته امداد و دانشجویان محسوب شده و تا زمانی که به علت برخی مشکلات و بدهی های تحصیلی دانشجو دچار معضل شود، خدمات شایانی را به این افراد تحت پوشش ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه هه ساله همزمان با ۱۶ آذر (روز دانشجو) همایشی برای این قشر در نظر گرفته می شد، گفت: امسال به علت شیوع کرونا این مراسم به صورت وبینار مجازی عصر امروز برگزار و مباحث فرهنگی، مهارت زندگی و مسائل سیاسی روز به این قشر آموزش داده شد.

به گفته معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران؛ همچنین در این وبینار از دانشجویان حائز رتبه در بخش علمی، قرآنی، ورزشی، ادبی و فرهنگی که در سال جاری توانستند در سطح کشور رتبه هایی را کسب کنند، تجلیل شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای حمایت بیشتر دانشجویان پس از فراغت تحصیل در بازار کار چه تعاملی با دستگاه‌های خصوصی و دولتی خواهید داشت، افزود: با کارآفرینانی که امکان استخدام تعدادی از آنها را داشته باشند نیز به ازای هر دانشجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام به واحدهای مربوطه داده خواهد شد.