دکتر رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، درخصوص مصوبات امروز ستاد، تاکید کرد: همراه داشتن کارت ملی برای دریافت هرگونه خدمات، برای حفظ سلامتی هموطنان است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: سامانه‌ای طراحی شده است که نتایج همه آزمایش‌های مثبت در این سامانه گردآوری می‌شود و با کمک این سامانه توانسته ایم از سفر هزار و ۷۴۸ نفر که قصد سوار شدن به هواپیما، قطار یا اتوبوس داشتند جلوگیری کنیم.

رئیسی گفت: در این هفته همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر این که بالاترین مقام مسئول آن اداره الزام داشته باشد که بعضی افراد حضور یابند، همچنین همه مردم برای گرفتن خدمت از ادارات دولتی باید کارت ملی همراه داشته باشند تا اگر در آزمایشگاهی آزمایش آن‌ها مثبت شده باشد با کدملی مشخص شود.

کاهش آمار کرونا در شهر‌های قرمز

رئیسی همچنین از کاهش آمار‌های کرونا در شهر‌های قرمز با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها از ۱۶۰ شهر و شهرستان قرمز اکنون در ۱۴۵ شهر و شهرستان روند بیماری رو به کاهش است.

وی افزود: فقط در ۱۵ شهر و شهرستان شرایط قرمز تغییری نکرده است، اما امیدواریم در این هفته شاهد کاهش آمار‌ها در این شهر‌ها باشیم.

وی گفت: تا پایان این ماه میزان آزمایش‌های کرونا را به ۱۲۰ هزار آزمایش در روز خواهیم رساند و با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها مردم باید بسیار مراقب باشند و از هر گونه تجمع و حضور در میهمانی‌ها پرهیز کنند.