صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از امشب تا روز یکشنبه در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در سواحل دریایی خزر شاهد بارش باران خواهیم بود گفت: بارش در  شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

او ادامه داد: در مناطق واقع در جنوب و جنوب غرب کشور بارش به شکل رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب بارش باران و برف در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، خراسان شمالی، شمال استان‌های سمنان و تهران رخ خواهد داد.

ضیائیان تاکید کرد: از امشب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، غرب استان‌های یزد، کرمان و اصفهان و همچنین بارش پراکنده در استان‌های همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم و تهران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز‌های شنبه و یکشنبه شدت بارش در استان‌های خوزستان و لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و کرمانشاه خواهد بود.

او ادامه داد: این بارش‌ها منجر به طغیان رودخانه‌ها جاری شدن سیلاب و در مناطق کوهستانی کولاک برف خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: هشدار قرمز هواشناسی درباره سیلاب و وقوع کولاک از شنبه تا دوشنبه در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه بارش برف و باران در نوار شمالی کشور، بارش پراکنده در بوشهر، خوزستان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: در روز سه شنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب وارد کشور خواهد شد.

او توضیح داد: امشب و فردا دریای خزر مواج است و از امشب تا روز یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری است و در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر گاهی بارش باران و وزش باد خواهیم بود. فردا شب هم آسمان پایتخت ابری، مه آلود همراه با بارش باران گاهی وزش باد خواهد بود . فردا بیشترین دمای تهران به ۹ درجه و کمترین آن به ۵ درجه می رسد.