به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گیلان با ۷۱۵ میلیمتر پربارش ترین استان کشور گزارش شد. میزان بارش این استان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و سمنان استان های کم بارش کشور بوده اند.

سیستان و بلوچستان با ۹۸ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان کم بارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است. میزان بارش این استان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۸۱ درصد و در قیاس با دوره درازمدت یک درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان خراسان جنوبی ۱۱۸ میلیمتر بارش رخ داده است. میزان بارش استان خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۲ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین از ابتدای مهرماه سال ۹۱ تاکنون در استان سمنان ۱۳۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

پس از این استان، چهارمحال و بختیاری با ۶۲۹ میلیمتر و کهگیلویه و بویراحمد با ۶۲۵ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های پربارش کشور گزارش شده اند. میزان بارش این استان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۷ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۶ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.