امروز (پنج‌شنبه) در اکثر مناطق کشور به جز بخش‌های جنوب شرق کشور بارندگی ادامه می‌یابد، البته شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان، شمال استان‌های فارس و کرمان، جنوب یزد و سواحل گیلان و غرب مازندران خواهد بود و بارش در مناطق جنوبی کشور همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

روز جمعه به جز شمال غرب و غرب کشور و جنوب سیستان و بلوچستان همچنان بارش‌ها در سایر مناطق کشور  ادامه دارد که شدت آن در بخش‌های جنوب، شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

 

گفتنی است طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر استان خراسان رضوی بارندگی به صورت بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز شنبه این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور سبب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد و به تدریج تا اواخر وقت از کشور خارج می شود.

یکشنبه در اکثر نقاط کشور، جوی آرام حاکم است ولی از اواخر وقت موج گذرایی از سمت جنوب غرب کشور وارد می‌شود که در روز دوشنبه مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که شدت بارش‌ها در دامنه های زاگرس مرکزی خواهد بود.

از روز پنجشنه تا یکشنبه در اغلب نقاط کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، که بیشترین کاهش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به میزان ۴ تا ۸ درجه پیش بینی می‌شود.

دریای خزر در روز پنجشنبه مواج است و خلیج فارس از روز جمعه به تدریج با افزایش سرعت باد در روز جمعه و به ویژه شنبه مواج خواهد بود.