براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی،امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز، گستره فعالیت آن شمال استان‌های فارس، بوشهر و کرمان و همچنین مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. در سواحل شمالی نیز بارش ادامه خواهد داشت. در شرق اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال زنجان، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس بارش شدت دارد.

آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات ابری و بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه دامنه بارش‌ها گسترده‌تر شده و سامانه بارشی به جزء در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان‌های کرمان و فارس در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود.در این روز در شرق اردبیل، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و کرمان، جنوب اصفهان و یزد بارش شدت خواهد داشت و در نواحی غربی خلیج فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

کاهش شدت بارش در غرب کشور

روز جمعه از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، اما همچنان در سایر مناطق کشور به جزء جنوب سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بارش تداوم دارد.

خروج سامانه بارشی از کشور

سامانه بارشی در روز شنبه با شدت کمتر در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

از روز پنجشنبه تا یکشنبه کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد که بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به میزان ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود. در طی فعالیت این سامانه، بارش در استان‌های اردبیل، ارتفاعات مناطق شمال غرب، شمال شرق، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر مواج است

دریای خزر در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مواج است. روز‌های جمعه و شنبه نیز در شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.