محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید را شاهدیم؛ این وضعیت روز آینده در نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به شدت فعالیت سامانه بارشی افزوده می‌شود و بارش در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، همچنین روز جمعه در اغلب نقاط کشور غیر از شمال شرق و شمال غرب، بارش‌ها ادامه دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این پنج روز بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی و ارتفاعات استان اردبیل به شکل برف خواهد بود؛ همچنین در مناطقی از شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

اصغری گفت: از روز پنج شنبه ۲۲ آبان و همچنین روز جمعه دمای هوا در اغلب مناطق کشور به طور محسوس کاهش می‌یابد که این کاهش دما در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: در استان هایی که ذکر شد اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از وسایل ایمنی و گرمایشی ماشین‌ها در عبور از جاده های کوهستانی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کشاورزی، ضروری است.

 معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است همچنین از اواخر وقت فردا تا پایان هفته شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۶ و ۱۱ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و بجنورد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

* هشدار رگبار و تگرگ و لغزندگی جاده ها در 5 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۱ آبان در سواحل خزر تشدید بارش و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در گیلان، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس تا روز پنج شنبه ادامه دارد که اثر آن بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات و جاری شدن روان آب است که توصیه می‌شود حفظ فاصله از حریم رودخانه و مسیل‌ها در دستور کار باشد، پرهیز از تردد غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها نیز مورد توجه قرار گیرد.