علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌ها  به دنبال شیوع کرونا اظهار کرد: در وهله اول تاکید می‌کنم که ستاد ملی کرونا یک سخنگو دارد و سخنگوی ستاد هم من هستم و مطالبی که قرار است در ارتباط با مصوبات ستاد ملی ارائه شود، فرآیند به گونه‌ای است که از زبان بنده باید اعلام شود. اینکه عزیزان پیشنهادات را به عنوان مصوبات تلقی می‌کنند، کار درستی نیست.

وی افزود: در شنبه‌ای که گذشت در ستاد ملی مقابله با کرونا ، دو پیشنهاد مطرح شد، پیشنهاد اول در ارتباط با ایجاد محدودیت در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان ماه بود که مصوب شد و از ساعت ۱۸ به بعد، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. پیشنهاد دوم هم بحث منع رفت و آمدهای درون شهری خودروهای شخصی بود که مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا بررسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد و به همین دلیل امروز بعد از ظهر جلسه قرارگاه برگزار می‌شود و قرار است در این جلسه این پیشنهاد مجددا مطرح و بررسی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هر اقدام و محدودیتی که قرار باشد اعمال شود، باید از جنبه‌های مختلفی مانند تاثیر آن بر کنترل بیماری، قابلیت اجرایی آن و... بررسی و بعد از جمع بندی نظرات، تصمیم گیری می‌شود. بنابراین اینکه گفته شده از شبنه قرار است این محدودیت اعمال شود، به هیچ وجه مصوبه ستاد ملی کرونا نیست و امروز بعد از ظهر موضوع مطرح خواهد شد و مصوبه بعد از تصویب نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییسی درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفت: ظاهرا یکی از همکاران به گونه ای مطح کرده بودند که پیشنهادی مبنی بر تعطیلی دو هفته ای تهران ارائه شده است و حتی گفته شده بود که رییس جمهور با تعطیلی دو هفته ای تهران موافقت کرده است اما  استاندار با اجرای مصوبه موافقت نمی کند. من قاطعا می گویم که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و این پیشنهاد هم مانند سایر پیشنهادهایی است که مطرح شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اگر در ستاد ملی که با ریاست رییس جمهور برگزار می شود، اگر از سوی کمیته ها پیشنهادی داده شود، موضوع مطرح می شود و اجماعی درباره نظرات تصمیم گیری می شود و این موضوع به طور کلی صحت ندارد و اگر ستاد ملی تصمیمی را اتخاذ کند و ابلاغ شود، قطعا لازم الاجراست و کسی نمی تواند آن را اجرا نکند. بنابراین این خبر درست نیست.

رییسی گفت: پیشنهادات مختلفی از استان های مختلف به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است و پیشنهادات مورد بررسی و بحث کارشناسی قرار گرفته است و موضوع در ستاد مطرح و تصمیم گیری می شود و تاکید می کنم که اینکه تصمیم گیری در این زمینه شده و کسی مخالفت کرده است، به هیچ وجه صحت ندارد.