امیرحسین بانکی پور در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه 6 آبان ماه 99) گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری با توجه به فشارهای بین المللی که به ملت ایران وارد می‌شود ما نیاز به قوت و اراده داریم. هر آنچه که قوت جامعه را تقویت می‌کند باید تقویت کنیم و هر آنچه که قوت ما را به ضعف تبدیل می‌کند باید با آن مقابله کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از هر گونه نزاع در شرایط فعلی باید پرهیز کنیم. چه این نزاع بر سر آب باشد و چه بر سر استیضاح و تقابل با دولتمردان.

وی افزود: مجلس محلی برای تبادل افکار به منظور اتخاذ تصمیمات عاقلانه جهت رفع مشکلات مردم است و باید بدانیم که نزاع مانع تفکر صحیح می‌شود.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: مشکل آب را باید در تصمیمات قانونی در شورای عالی آب حل کرد نه در نزاع‌های قومیتی و بین استانی و باید در سطح ملی و فرا استانی باید به آن نگاه کرد و مشکل را مرتفع ساخت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد من درباره استیضاح و سؤال از رئیس جمهور و وزرا این است که در فراکسیون‌های مجلس کمیته‌هایی ایجاد شود و این کمیته‌ها مضرات و منافع و شرایط را بسنجند و بعد از بررسی خردمندانه موضوع استیضاح را به صحن علنی آورده شود.

وی افزود: اگرچه مشکلات امروز کشور حاصل عملکرد ضعیف گذشته مدیران است اما در شرایط فعلی به مدیران کمک کرد، اما به هیچ مدیری چک سفید امضا نمی‌دهیم و خط قرمز ما فساد و کم‌کاری است.

بانکی پور با اشاره به موضوع جمعیت کشور خاطرنشان کرد: باید به این موضوع به فوریت توجه کنیم و اگر علاج واقعه را قبل از وقوع نکنیم، در بحث جمعیت در سیاه‌چاله‌ای خواهیم افتاد که 150 سال دیگر نخواهیم توانست از آن بیرون بیاییم و لذا من خواهش می‌کنم به مسائل خانواده و جمعیت توجه کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های بین المللی باعث شده که آمار سقط جنین دنیا 30 برابر کشته‌های کرونا باشد. کشته‌های کرونا یک میلیون بود و 30 میلیون کشته‌های سقط جنین و در کشور ما هم بعضی با همان سندهای بین المللی  دارند ما را به آمار بالای سقط جنین می‌رسانند. در حالی که سال گذشته ما یک میلیون و 100 هزار موالید داشته‌ایم، آمارهای سقط جنین نگران‌کننده‌ای در کشور گزارش داده می‌شود.