به گزارش پارس ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران، وقتی به زندگی افراد موفق نگاهی می اندازیم از وجود نوعی نیروی محرک درآن ها پی می بریم.
نیرویی که آن ها را به سمت پیشرفت کشانده است، اما امروزه با وجود درک اهمیت آن، شاهد افرادی هستیم که انگار این موتور محرک در آن ها خاموش شده و با کوچکترین مشکلی در زندگی انگیزه خود را از دست می دهند.
که این امر سبب بروز بسیاری از آسیب های روحی و اجتماعی می شود.
جعفر بای آسیب شناسی اجتماعی، به ویژگی های افراد بی انگیزه اشاره کرد و گفت: افرادی بی انگیزه از کارهای سخت گریزانند، به توانایی خود شک داشته و موفقیت را شانسی می دانند.
وی در مورد انسان هایی که در فراز و نشیب زندگی انگیزه خود را از دست می دهند. افزود: چنین انسان هایی دچار نومیدی و افسردگی شده و از ادامه راه زندگی باز می مانند.
بای در ادامه وجود انگیزه را در انجام هر کاری ضروری دانست و عنوان کرد: روند رشد نسبی در ایجاد انگیزه موثر بوده و فرد به فرا خور گذر از آن از انگیزه بالاتری بر خوردار می شود.
وی با اشاره به اینکه انگیزه از خرد سالی ظاهر می شود، اظهار کرد: انگیزه در برخی امور در دختران و در برخی در پسران بیشتر است.
بای با اشاره به نقش والدین و الگو برداری کودکان خاطر نشان کرد: با افزایش انگیزه و سعی و تلاش والدین، کودکان با الگو برداری و تقلید این انگیزه را دریافت می کنند.
گفتنی است، اگر چه همکاری و کمک اطرافیان و نقش الگو برداری کودکان از والدین در ایجاد انگیزه موثر بوده اما باید توجه داشت به میزانی که فرد هدفمند و از آینده خود باشد، انگیزه ادامه زندگی و انجام فعالیت هم در امر افزایش می یابد.