عیسی نوشاد رئیس دادگستری شهرستان دیر بیان کرد: هنوز ثابت نشده که انگیزه خودکشی دانش آموز این شهرستان تبلت یا گوشی بوده است نه در اظهارات خانواده‌اش نکته‌ای گفته شده و نه اینکه خودش پیش از فوت دستنوشته نوشته باشد یا اعتراضی کرده یا جایی بیان کرده باشد که  انگیزه من یا علت یا هدف از خودکشی من گوشی است.

او اظهارات مطرح شده در این زمینه را جوسازی با انگیزه‌های مغرضانه خواند و افزود: برخی اشخاص با انگیزه‌های مختلف برای تضعیف آموزش و پرورش و نظام، دست به جوسازی زده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان دَیّر تاکید کرد: با افرادی‌که مغرضانه مرگ دانش‌آموز دَیّری را مطرح می‌کنند و به دنبال تشویش اذهان عمومی و تضعیف نظام اسلامی ایران و آموزش و پرورش هستند، برخورد قاطع قانونی و قضایی می‌شود.

نوشاد عنوان کرد: این دانش آموز گوشی تلفن همراه داشته و از آن استفاده می‌‎کرده و حتی روز خودکشی هم در شبکه«شاد» برخط بوده و عکس و صدا برای مدرسه فرستاده است. حتی پس از فوت نیز گوشی دانش‌آموز همچنان برخط بوده و مشخص است که خودکشی او هیچ ارتباطی، با  گوشی تلفن همراه یا تبلت ندارد.

او تاکید کرد: دامن زدن به شایعات موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و مطرح کردن این مورد با انگیزه‌های خاصی صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها می‌تواند تضعیف نظام آموزشی باشد.

ارجاع پرونده فوت دانش آموز پسر در دیر به بازپرسی/علت فوت در حال بررسی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر از ارجاع پرونده فوت یک دانش آموز به شعبه بازپرسی خبر داد و گفت: در خصوص تعیین علت فوت بررسی‌ها در حال انجام است.

طی روز‌های اخیر مطالبی مبنی بر خودکشی یک دانش آموز پسر در شهرستان دیر در فضای مجازی منتشر شد.

علی یزدانی پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر در خصوص فوت این دانش آموز عنوان کرد: در خصوص حلق آویزی دانش آموز محمد موسی زاده در شهرستان دیر در تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری پرونده به شعبه اول بازپرسی دیر ارجاع شد و پزشکی قانونی اعلام کرده که در خصوص تعیین علت فوت بررسی‌ها در حال انجام است و به محض وصول نتیجه اعلام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر خاطرنشان کرد: در خصوص انتشار پیامک در فضای مجازی از پدر و مادر متوفی توسط شعبه بازپرسی تحقیق شده که در تحقیقات اظهار داشته اند فرزندشان بهانه گوشی همراه می گرفته است، اما اینکه حتما خودکشی بابت گوشی همراه بوده پدر و مادر اظهار بی اطلاعی کرده اند.

وی بیان کرد: در خصوص انتشار پیامک در فضای مجازی، طی گزارش پلیس اطلاعات شهرستان دیر اعلام کرده است که این پیامک توسط معلم مدرسه انجام شده و در خصوص صحت و سقم موضوع این گزارش به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده است.