ایمان محرابی نیا رئیس سالن مرکز عملیات مدیریت راه‌های کشوراز وجود ترافیک نیمه سنگین در محورهای شمالی کشور خبر داد و گفت: هم اکنون در محورهای شمالی کشور شاهد ترافیک سنگین به ویژه در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده آب اسک و شاهان دشت هستیم.

او ادامه داد: همچنین ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال محدوده هزارچم شاهد هستیم.

رئیس مرکز سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر جنوب به شمال محدوده گیلاوند و فیروزکوه هستیم، گفت: هم اکنون تردد روانی را در آزادراه تهران_ شمال آزادراه قزوین_ رشت را شاهد هستیم.

محرابی نیا یادآور شد: از لحاظ جوی در محورهای چالوس_ فیروزکوه آزادراه قزوین-رشت شاهد بارش باران هستیم.

رئیس مرکز سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور یادآور شد: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران _کرج _قزوین محدوده ساسانی و پایانه شهید کلانتری و همچنین ترافیک سنگین در محور تهران به لواسانات محدوده گردنه قوچک را شاهد هستیم.

 

محرابی نیا توضیح داد: از لحاظ جوی هم شاهد بارش باران در برخی از محورهای گیلان مازندران و گلستان هستیم. در ۲۴ ساعته گذشته در بازه زمانی شانزدهم مهر ماه نسبت به پانزدهم مهرماه در کل کشور ۸.۳ درصد افزایش تردد را شاهد بودیم که اوج تردد در شانزدهم مهرماه بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ بود.

رئیس مرکز سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور اظهار کرد: در محور هراز و چالوس به علت بارش باران و لغزنده بودن جاده‌ها و وقوع ریزش سنگ شاهد مسدود شدن این مسیر بودیم که با تلاش راهداران هم اکنون این مسیر بازگشایی شده است.

محرابی نیا توضیح داد: مسیر کرج به چالوس در بازه زمانی شانزدهم مهر ماه نسبت به پانزدهم مهرماه ۱۱ درصد افزایش تردد داشته ایم و همچنین محور تهران به آمل هم در این بازه زمانی ۶ درصد محور تهران قائمشهر ۹ درصد و آزادراه قزوین_ رشت هم ۳۴ درصد افزایش تردد داشته است.

او بیان کرد: خوشبختانه محورهای جنوبی تهران هم اکنون شاهد تردد روان خودروها است و در سایر محورها هم مشکل خاصی گزارش نشده است. از روز گذشته پلیس راهور تمامی محدودیت های یک طرفه شدن مسیرهای شمالی کشور را لغو کرده و هم اکنون در   تمامی محورهای شمالی کشور ترددها به صورت دو طرفه انجام می شود.

او اظهار کرد: از مردم و مسافران درخواست می شود که از انجام سقرهای غیر ضروری در این تعطیلات خودداری کنند.