سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 4019 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که 1820 نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون چهار میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

وضعیت شدید  ۴۲۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹

لاری با اشاره به اینکه ۴۲۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

بهبود و ترخیص ۳۹۷ هزار و ۱۰۹ نفر از بیماران

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تا کنون ۳۹۷ هزار و ۱۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستا‌ن‌ها ترخیص شده‌اند.

وضعیت شهرها

وی ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند؛ همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.