به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، حسن زیاری، افزود: دانشگاه پیام نور در راستای برداشتن سد کنکور و آرامش خاطر جوانان جویای علم، توانست پس از چهار سال کار کارشناسی متخصصان کنکور را در تمام کد رشته محل های خود، حذف کند.

وی اظهارکرد: به این ترتیب وعده دولت و مجلس مبنی بر حذف کنکور، برای نخستین بار توسط دانشگاه پیام نور در تمامی کد رشته ها محقق شد و از این پس کسانی که در کنکور سراسری شرکت یا شرکت نکرده اند، می توانند از طریق دفترچه جدیدی که همراه با دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش توزیع می شود رشته خود را انتخاب کنند.

زیاری افزود: سال گذشته دانشگاه پیام نور موفق به حذف آزمون در ۶۰۰۰ رشته محل شده بود و توانست کنکور مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را به طور کامل حذف کند.

وی گفت: به این ترتیب در فراگیر سال ۹۲ که در مهر ماه پذیرش خواهیم داشت دیگر مقطع کارشناسی نداریم و فقط در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر برگزار می شود.

رییس دانشگاه پیام نور در پایان تصریح کرد: حذف کنکور علاوه بر حذف مخارج مالی احتمالی که برای متقاضیان در برداشت، موجب آرامش خاطر بیشتر جوانان آینده ساز میهن اسلامی ما خواهد شد و از این پس آنها می توانند با فراغ بال به تحصیل خود در دوران دبیرستان ادامه دهند و با کسب نمرات عالی امکان تحصیل در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را فراهم کنند.