حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره میزان مراجعات شهروندان جهت انجام معاینه فنی از ابتدای پاییز اظهار داشت: میزان مراجعات از ابتدای مهر تاکنون نسبت به ماه‌های قبل همچنین مدت مشابه سال پیش 4 تا 5 درصد کاهش یافته است. 

وی گفت: به طور متوسط از ابتدای مهر 4 هزارو 800 راننده به صورت روزانه جهت دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کرده‌اند و در شش ماهه امسال  نیز میزان مراجعه رانندگان خودروهای سبک 869 هزار و 31 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش 817 هزار و 973 مورد بوده که 6 درصد بیشتر شده است. 

وی با بیان اینکه موضوع کرونا تأثیری در میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی نداشته است، گفت: البته براساس تصمیم‌گیری‌هایی که در ماه اسفند انجام گرفت و به رانندگان سه ماه فرصت جهت انجام معاینه فنی داده شد، حجم مراجعات از فروردین ماه و اردیبهشت به خرداد و تیر منتقل شد ولی در شهریور مراکز حالت عادی داشته است. 

مقدم گفت: افزایش 6 درصدی مراجعات برای دریافت گواهی معاینه فنی از فروردین تا شهریورماه امسال طبیعی است چرا که سالانه 200 تا 300 هزار خودروی جدید مشمول انجام معاینه فنی می‌شوند.