به گزارش پارس به نقل از فارس، میمنت آبادی عصر امروز در نشست تخصصی جلوه های فرهنگ رضوی که در بخشداری کلاترزان و با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های استان کردستان برگزار شد، هدف از برگزاری این گونه نشست ها را توسعه فعالیت های رسانه ای و انعکاس کارهای فرهنگی به نقاط دوردست و دور از مرکز استان ذکر کرد.

وی بخشی از ایجاد امنیت و نرم توسعه در کردستان را مدیون رسانه دانست و اضافه کرد: رسانه ها باید با قلم شیوا و بلیغ محرومیت های نقاط محروم و دوردست و دور از مزکز استان را به نحو احسن بازگو کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر در بیش از ۳۰ نقطه جهان اقدام به تمهیدات و انجام کارهای فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ امام رضا (ع) به شکل خاص می شود که استان کردستان در این زمینه نیز بی بهره نبوده است.

میمنت آبادی با اشاره به برگزاری دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان خاطرنشان کرد: سال قبل نخستین دهه فرهنگ رضوی با استقبال مردم متدین و ارادتمند امام رضا در نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی بیان کرد: دومین دهه فرهنگ رضوی از اول تیر ماه جاری در جوار شهدای گمنام شهر سنندج با برگزاری برنامه های مختلف در سایر نقاط و روستاهای استان آغاز شد و اختتامیه آن فردا با حضور مسئولان کشوری و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و مسئولان استانی در سنندج برگزار می شود.

ارادت کردها به امام رضا (ع) در همیشه تاریخ ماندگار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به ارادت مردم شافعی مذهب کردستان به امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: ارادت مردم این منطقه به امام رضا همیشه زبانزد خاص و عام و در همه جا ملموس بوده است.

میمنت آبادی تصریح کرد: ارادت مردم کردستان در همه جا و همیشه تاریخ ثبت و ماندگار شده چرا که حب رسول الله و حب اهل بیت در میان آنها جاری و ساری است.

وی به برنامه های دومین دهه فرهنگ رضوی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم کوهپیمایی خانوادگی تقریب در کوه آبیدر سنندج، جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنندج، نشست تخصصی زنان هنرمند، نویسنده و مروج فرهنگ رضوی در مرکز استان از مهم ترین برنامه های فرهنگی در این راستا بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره حضرت امام رضا (ع) ، شناسایی و تقدیر از پدیدآورندگان، نویسندگان، شعرا، روزنامه نگاران و هنرمندان فعال در عرصه شخصیت و خصوصیات ماندگار امام هشتم (ع) و کمک به انتشار گسترده آثار تولید شده در خصوص شخصیت و برکات حضرت امام رضا (ع) را از مهم ترین اهداف برگزاری دهه فرهنگ رضوی و جشنواره های حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد.

میمنت آبادی بر تعمیم برنامه های فرهنگی و هنری به سطح روستاها و نقاط مرزی و دوردست استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعال است که از این تعداد ۲۰۰ کانون فرهنگی در روستاها استقرار یافته است.