مهدی قنبری، سرپرست دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در مراسم راه اندازی سامانه نظارت و بازرسی آنلاین سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: برنامه پایلوت زیر سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو در سامانه «تی‌تک» برنامه ریزی شده و قرار است این پایلوت را در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی اجرا کنیم. مصوبه مربوط به این زیر سامانه طی مکاتباتی ابلاغ و فرایند اجرایی کار تشریح شده است.

او افزود: برنامه پایلوت با هدف اصلی شناسایی چالش‌ها و ایرادها زیر نظر سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی انجام می‌شود و قرار است ۲۰ درصد از داروخانه‌های تحت پوشش و نظارت هر معاونت سازمان غذا و دارو را در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول پایلوت، به صورت مانیتورینگ تحت بازرسی قرار دهیم.

قنبری ادامه داد: زیر سامانه آدیت، بخشی از سامانه اصلی «تی‌تک» است. حساسیت‌هایی که سیستم‌های نظارتی در زمینه الکترونیک کردن نظارت بر کالا‌های سلامت محور داشتند و تاکید کردند که کالا‌های سلامت محور باید از بستر اولیه واردات، تولید، انبارش و توزیع و عرضه تحت پایش و نظارت دقیق الکترونیک قرار گیرند، باعث شد که ما به این کار سرعت ببخشیم. امیدواریم بعد از اجرای برنامه پایلوت و رفع معایب، بتوانیم این برنامه را به تمام استان‌های کشور تعمیم دهیم. برنامه پایلوت گام اول برنامه و در جهت رفع نواقص بازرسی و نظارت است.

او گفت: فرم‌های بازرسی را در زیر سامانه آدیت بارگذاری کردیم. بعد از اجرای برنامه پایلوت و رفع مشکلات، کشور برای پایش و نظارت الکترونیک ‌و منسجم در حوزه کالا‌های سلامت محور آماده می‌شویم. در حال حاضر اولویت و هدف بازرسی از داروخانه‌ها در قالب این برنامه پایلوت، اقلام کرونایی، قلم انسولین و واکسن آنفلوانزا است.