عصر امروز در پی برخورد یک دستگاه خودروی کمپرسی به پل عابر پیاده، مسیر جاده آستانه‌اشرفیه به لاهیجان در محدوده نیاکو مسدود شد.

در همان ساعات ابتدایی یک محور از راه آستانه‌اشرفیه به لاهیجان با تلاش راهداران و پلیس‌راه بازشده و تردد در این محور جریان یافت اما همچنان عبور خودروها با سختی و کندی انجام می‌شد.

مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان دلیل سقوط پل عابر پیاده در محور آستانه‌اشرفیه به لاهیجان را برخورد یک دستگاه کمپرسی به دلیل بالا بودن ارتفاع اتاق خودرو به بخش کفی پل عابر پیاده اعلام کرد.

به گفته وی، از همان ساعات ابتدایی اکیپ‌های عملیاتی راهداری با اکیپ‌های لازم در محل حادثه حاضرشده و با دستگاه هوا برش، پل عابر پیاده را در طول قطع کرده تا با سرعت بیشتری پل سقوط کرده توسط جرثقیل از مسیر جمع‌آوری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان اعلام کرد در پی برخورد یک دستگاه کمپرسی در محور آستانه‌اشرفیه به لاهیجان راننده و همچنین شاگرد خودرو دچار سانحه شده و توسط آمبولانس اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان ارجاع یافتند.

سیاوش غلامی همچنین اعلام کرد یک تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به همراه یک دستگاه خودروی ست نجات تا اتمام عملیات در صحنه حضور داشتند و به امدادرسانی مشغول بودند.

با تلاش‌های دوساعته مأموران پلیس‌راه و همچنین اکیپ‌های راهداری مسیر مسدود شده بازگشایی شد و هم‌اکنون آمدوشد در محور آستانه‌اشرفیه به لاهیجان و بالعکس جریان دارد.

مرادی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان دقایقی قبل  اعلام کرده که تلاش همکاران راهداری برای پاک‌سازی کامل دو طرف محور آستانه‌اشرفیه به لاهیجان و همچنین ایمن‌سازی محور مذکور ادامه دارد و تا دقایقی دیگر به پایان خواهد رسید.

گفتنی است تاکنون اخباری در خصوص وضعیت دو مصدوم در سانحه سقوط پل عابر پیاده در آستانه‌اشرفیه گزارش نشده است.