احمدحسین  فلاحی در تشریح نشست دیروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: نشست امروز دارای دو دستور کار مهم بود که دستور کار نخست بررسی موضوع «بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی» با حضور مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که بازگشایی پیش از موعد مدارس با نظر ستاد ملی کرونا صورت گرفته، سئوال اصلی اعضای کمیسیون این بود که آیا وزارت بهداشت در این خصوص چه نظری دارد.

وی ادامه داد: پاسخ رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در کمیسیون آموزش این بود که وزارتخانه نظر خود را به عنوان یک عضو در ستاد ملی کرونا به ستاد ابلاغ کرده و هشدارها و بایدها و نبایدها در خصوص بازگشایی مدارس را به ستاد اعلام کرده است و نظر نهایی درباره بازگشایی مدارس با ستاد ملی کرونا است نه وزارت بهداشت.

نارضایتی کمیسیون آموزش از نحوه رعایت پروتکل‌ها در مدارس

فلاحی با بیان اینکه نمایندگان مشاهدات و مستندات متعددی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس ارائه کردند، گفت: عدم رعایت فاصله اجتماعی، رعایت نکردن پروتکل‌ها داخل سرویس‌های بهداشتی و تراکم در کلاس‌ها به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و نمایندگان نسبت به این مسئله معترض بودند.

سازمان سنجش خواستار عدم تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم شد

فلاحی افزود: بررسی موضوع «تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم» با حضور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون بود که پس از بحث‌های فراوان در این باره رئیس سازمان سنجش خواستار عدم تمدید برگزاری کنکور نظام قدیمی‌ها شد چرا که تمدید این مهم موجب به تعویق افتادن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه به گفته رئیس سازمان سنجش، داوطلبان پشت کنکوری نظام قدیم تا کنون 4 مرتبه کنکور داده‌‎اند، گفت: جمعیت این داوطلبان حدود 80 هزار نفر است که 60 نفر آنان قصد دارند در کنکور تجربی آزمون دهند لذا خواستار عدم هستیم.