به گزارش پارس ، سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت وگو بافارس گفت: در ساعت ۲ بامداد روز گذشته بر اثر تصادف بین ۵ دستگاه وسیله نقلیه تریلی البرز، سواری پژو ۴۰۵، دو دستگاه تریلی هوو و تریلی اینترناش، در کیلومتر ۱۰ آزادراه قزوین به کرج، ۵ نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده تریلی البرز اعلام کردند.

سرهنگ سلبی در ادامه گفت: ساعت ۱۴: ۲۵ روز گذشته بر اثر تصادف بین یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر ۳۰ جاده جرقویه در استان اصفهان، ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده وانت پیکان اعلام کردند.

وی در خصوص حادثه دیگری گفت: ساعت ۲۳: ۴۵ شب گذشته بر اثر تصادف بین یک دستگاه تریلی ماک و یکدستگاه سواری پراید در کیلومتر ۲۸ آزادراه قزوین به زنجان، ۳ نفر کشته شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده تریلی ماک اعلام کردند.

سلبی در ادامه گفت: همچنین ساعت ۲۱: ۱۰ روز پنج شنبه بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر ۱۵ جاده ماهشهر به امیدیه در استان خوزستان، که در این حادثه سواری پژو ۴۰۵ پس از تصادف دچار حریق شده بود، ۶ نفر جان خود را از دست دادند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ ناشی از سبقت غیرمجاز از جانب راننده پژو ۴۰۵ اعلام کردند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص حادثه دیگری افزود: در ساعت ۲۰: ۳۰ روز پنج شنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر ۸۰ جاده فرعی زرین آباد ۱ نفر جان خود را از دست داد و ۴ نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: ساعت ۱۵: ۳۰ روز پنج شنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس بنز در کیلومتر ۹۴ جاده شاهرود به سبزوار ۱۲ نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را بروز نقص فنی (بریدن فرمان خودرو) اعلام کردند.

سرهنگ سلبی در پایان افزود: با بررسی تصادفات روز گذشته مهمترین علل حوادث عدم توجه به جلو ۲۶.۲ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۶.۷ درصد، انحراف به چپ ۱۶.۹ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۹.۳ درصد و خستگی و خواب آلودگی ۷ درصد بوده است، همچنین ۴۱ درصد از تصادفات مذکور مربوط به واژگونی خودروها و ۹ درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابرین پیاده بوده است.