به گزارش پارس ، تهیه کننده برنامه ی « رادیو هفت» که طی ماه های گذشته برنامه ی اقتصادی « سبد» را به روی آنتن داشت، در گفت و گویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره ی برنامه های اقتصادی تلویزیون عنوان کرد: در برنامه های اقتصادی نمی توان با ترسیم کردن نمودار و آمار و ارقام با مردم عادی جامعه رابطه برقرار کرد.

او افزود: اگر قرار است برای مردم عادی جامعه برنامه های اقتصادی بسازیم، باید به سراغ موضوعات اقتصادی ای برویم که مردم درگیر آن ها هستند.

این تهیه کننده در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا برنامه هایی نظیر آقای اقتصادی که در دهه ی ۶۰ پخش می شد، تولید و تکرار نمی شوند؟ بیان کرد: آقای اقتصادی در همان دهه ی ۶۰ پرطرفدار بود و اگر الان دوباره آن را پخش کنیم و یا برنامه ای با همان شکل و شمایل بسازیم بیننده نخواهد داشت؛ چرا که سلایق مردم و تجربیات تصویری شان فرق کرده است.

وی معتقد است که برای ساخت برنامه های کاملا تخصصی اقتصادی باید به سراغ مجریانی رفت که دانش تخصصی داشته باشند اما برای ساخت برنامه های عمومی اقتصادی مجریانی که اطلاعات معمولی اقتصادی هم دارند کفایت می کنند و می توانند برنامه را به خوبی اجرا کنند.

ضابطیان درباره ی آگهی های اقتصادی و بازرگانی تلویزیون نیز به خبرنگار ایسنا گفت: مسائل اقتصادی و بازرگانی مسائلی هستند که همه ی شبکه های دنیا با آن ها مواجه هستند؛ زمانی که هزینه ها بالا برود.

وی ادامه داد: آگهی ها حتما باید در تلویزیون وجود داشته باشند؛ مگر می شود تلویزیون را از آگهی ها خالی کرد؟ !

این تهیه کننده همچنین خاطرنشان کرد: تولید برنامه هایی با ریتم « سبد» برای تلویزیون لازم است و بدمان نمی آید که « سبد» را در یک شبکه ی دیگر نیز به روی آنتن ببریم چون فکر می کنیم برنامه ی تاثیرگذاری بوده است.

ضابطیان در پایان نیز انتقاد کرد: ضمن اینکه مدیران شبکه بازار ما را در ساخت « سبد» حمایت کرده بودند اما شبکه های تازه تاسیس تکلیفشان با خودشان معلوم نیست و تصمیماتشان به سرعت عوض می شود؛ متاسفانه قبل از تاسیس شبکه، تعریف مشخصی برای آن وجود ندارد تا همه چیز مطابق آن دستورالعمل پیش برود.

به گزارش ایسنا، برنامه اقتصادی « سبد» در ۱۰۸ قسمت به تهیه کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی با اجرای احسان کرمی به روی آنتن شبکه بازار می رفت که در هفته های اخیر به دلیل تغییرات محتوایی و برنامه ای این شبکه به پایان رسید.