به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، « رانجانا» سومین ساخته سینمایی آناند رای در هفته اول نمایش عمومی خود در هند، ۲۶ کرور فروش کرد.

قصه این درام رومانتیک اجتماعی- با یک پس زمینه سیاسی غنی - درباره پسر جوانی از یک شهر کوچک است که باید برای موفقیت خانوادگی و اجتماعی، سد طبقاتی خود را بشکند و ترقی کند.

دانوش بازیگر مطرح سینمای جنوب هند، با این فیلم در اولین کار بالیوودی خود -که به زبان هندی ساخته شده- بازی کرده است. سونم کاپور دختر آنیل کاپور بازیگر مطرح قدیمی هند هم نقش مقابل دانوش را در « رانجانا» بازی می کند.

منتقدان سینمایی هند هم به شدت فیلم را پسندیده اند. با آن که « رانجانا» محصول صنعت سینمای بالیوود است، ولی هیچ شباهتی به محصولات رنگارنگ و پرز زرق و برق بالیوودی ندارد.

موفقیت فیلم حکایت از آن می کند که تماشاگران هندی این روزها در جست و جوی حرف ها و نگاه تازه هستند و مایل نیستند همیشه به تماشای فیلم های تکراری و کلیشه ای بنشینند که ستارگان درجه یک بالیوودی در آن ها بازی دارند.

« رانجانا» با هزینه ای ۳۵ کروری تهیه شد و تحلیل گران اقتصادی سینما می گویند می توان از آن به عنوان یک فیلم پر فروش و سود آور اسم برد.

قرار بود نقش اصلی فیلم را شاهد کاپور بازی کند. اما آناتد رای به تهیه کنندگان « رانجاتا» گفت هنگام نگارش فیلم نامه آن را با احتمال حضور دانوش در نقش اصلی نوشته است و این بازیگر را در ذهن خود داشته است.

آناتد رای از فیلم سازان جوان و خوش فکر سینمای هند است که سال ۲۰۰۷ اولین فیلم خود « بیگانه ها» را ساخت. سومین فیلم او « تانو با مانو عروسی می کند» در سال ۲۰۱۱ تبدیل به یکی از فیلم های پرفروش شد.

« جنگ جهانی زد» با بازی براد پیت در اولین هفته اکران عمومی در هند، حدود ۱۰ کرور فروش کرد و در ردیف دوم جدول گیشه نمایش نشست. این فیلم در ۵۷۰ سالن سینمای هند اکران عمومی شد.

به گزارش سایت اینترنتی ایندیا اف ام، درام مستقل « فوکوری» با فروشی ۷.۵ کروری ردیف سوم جدول را از آن خود کرد و فروش دو هفته ای خود را به ۲۶ کرور رساند.

« این جوانی دیوانگی است» رانبیر کاپور هم با فروش ۶ کروری خود، مقام چهارم جدول گیشه نمایش را به خود اختصاص داد. فروش کلی فیلم پس از ۴ هفته به ۱۸۳ کرور رسیده است.