به گزارش پارس ، حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین نوبت از کنکور ۹۲ با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، گفت: ۲۵۱ هزار و ۹۵۶ داوطلب در این نوبت باهم رقابت می کنند که از این تعداد ۶۰.۵۹ درصدشان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به بسته بندی دفترچه های گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در بسته های سبز رنگ، درباره تعداد سوالات عمومی و زمان پاسخگویی به آن ها، تصریح کرد: در دفترچه سوالات عمومی ۲۵ زبان و ادبیات فارسی با مدت زمان پاسخگویی ۱۸ دقیقه، ۲۵ سوال زبان عربی با مدت زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه، ۲۵ سوال فرهنگ و معارف اسلامی با مدت زمان پاسخگویی ۷۵ دقیقه و ۲۵ سوال زبان انگلیسی با مدت زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه درج شده است.

وی افزود: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی باید به سوالات دفترچه شماره دو شامل ۵۵ سوال ریاضیات با مدت زمان پاسخگویی ۸۵ دقیقه، ۴۵ سوال فیزیک با مدت زمان پاسخگویی ۵۵ دقیقه و ۳۵ سوال شیمی با مدت زمان پاسخگویی ۳۵ دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص میزان شانس قبولی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، گفت: شانس قبولی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۷۸ درصد است.