به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ مهیار رستگار عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با توجه فعالیت های فرهنگی و تلاش شبانه روزی پلیس راه استان طی یک ماه گذشته تلفات جاده­ ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: اقدامات و طرح های موثر پلیس راه گیلان باعث شد طی سه ماهه نخست سال جاری روند کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در استان ادامه داشته باشد به طوریکه طی این مدت تلفات ناشی از حوادث جاده ای ۲۶ درصد کاهش یابد.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در این مدت هزار و ۴۴۶ فقره تصادف مهم در جاده­ های استان رخ داده است که بر اثر این تعداد حادثه رانندگی دو هزار و ۱۸ نفر مجروح و ۱۳۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته از سال ۴۵ انسان کمتر کشته شده اند، افزود: این امر ناشی از رعایت مقررات از سوی رانندگان و شهروندان بوده همچنین برخورد قاطع پلیس راه استان با تخلفات رانندگی را نمی­ توان در کاهش تصادفات گیلان نادیده گرفت.

رستگار تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری با ۲۶۰ هزار راننده متخلف برخورد شده است ضمن اینکه در این مدت سه هزار و ۸۰۶ دستگاه موتورسیکلت و هفت هزار و ۸۷۴ دستگاه خودرو نیز به دلیل ارتکاب به تخلفات حادثه ساز توقیف شده­ اند.

وی در ادامه عمده تخلفات مورد کنترل از سوی پلیس راه را تخلفات حادثه ساز اعلام کرد و یادآور شد: بدون شک کاهش تصادفات و تلفات به سبب برخورد شدید و بدون اغماض پلیس راه با رانندگان حادثه ساز بوده است.