محمد امامی امین افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد استانی کرونا برای نامه ابلاغ شده وزارت کشور، تمامی فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، میادین میوه و تره بار، نانوایی ها، پمپ بنزین ها و میوه فروشی ها طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه می دهند و تا ۱۵ فروردین تعطیل نیستند.

وی یادآور شد: تعمیرگاه ها نیز از جمله مراکز خدماتی هستند و لذا فعالند و به مردم خدمت رسانی می کنند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: مابقی واحدهای صنفی، مراکز تجاری و فروشگاه هایی که اقلام غیر ضروری عرضه می کنند، تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند.

امامی امین اظهارداشت: برای ادامه تعطیلی این واحدهای صنفی برای روزهای بعد از ۱۵ فروردین، در همان روزها تصمیم گیری می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: این تصمیم برای کمک به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر نحوه اجرای صحیح این مصوبه پلیس، دستگاه نظارتی همچون دادگستری، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های صنفی نظارت می کنند و در صورت تخطی، متخلفان به دستگاه های قضایی معرفی می شوند.

پیش از این تعدادی از استان ها، بنا به صلاحدید استانداران اقدام به چنین کاری کرده بودند اما استان تهران به سبب وجود پایتخت، دستگاه های خدمات رسان ملی و استان در شرایط متفاوتی قرار دارد.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا دوم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد هفت هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته اند و یک هزار و ۵۵۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

استان تهران با داشتن چهار هزار و ۸۴۹ مبتلا بیشترین تعداد بیماران کرونا را در کشور دارد.