به گزارش پارس ، حسین توکلی در گفت و گو باایسنا، با اشاره به پایان مهلت توزیع کارت آزمون به صورت اینترنتی تا فردا چهارشنبه، پنجم تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org، اظهارکرد: داوطلبان باید هر چه سریعتر در مهلت باقی مانده نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کنند و چنانچه در اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون، مغایرتی مشاهده کردند، بر اساس اطلاعات مندرج در ذیل کارت شرکت در آزمون برای رفع نقص آن اقدام کنند.

وی با اشاره به ثبت نام یک میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۱ داوطلب در کنکور ۹۲، گفت: از این تعداد ۶۶۵ هزار و ۲۲۸ داوطلب نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کرده اند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزار نفر علاه بر دریافت کارت آزمون گروه آزمایشی اصلی خود نسبت به دریافت دو و یا سه کارت اقدام کرده اند.

وی با اشاره به چگونگی اعلام علاقه مندی برای رشته محل های دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور، گفت: داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون، موفق به اعلام علاقه مندی به موسسات غیرانتفاعی و مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور نشده اند، می توانند با پرداخت مبلغ ۵۸۰۰ تومان منحصرا به صورت پرداخت الکترونیکی و به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به علامت گذاری بند مورد نظرتا روز شنبه ۱۵ تیرماه اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش افزود: آن دسته از داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته و سایر موارد مربوط به گزینش دانشگاه مذکور به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برای حضور در جلسه آزمون باید کارت شرکت در جلسه آزمون، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار همراه داشته باشند، تصریح کرد: در غیر این صورت از ورود داوطلبان بدون مدارک فوق در جلسه آزمون جلوگیری می شود.

وی افزود: نشانی حوزه امتحانی داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف بر روی کارت ورودی هر داوطلب درج شده است و داوطلبان باید چنانچه در چند گروه آزمایشی متقاضی شرکت می باشند، پرینت کارت ورودی را در هر گروه آزمایشی گرفته و نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود در هر گروه آزمایشی اقدام کنند. داوطلبان باید زودتر از وقت مقرر و قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

توکلی ادامه داد: از آنجا که بر اساس ضوابط آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ منحصرا آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل نظام جدید آموزش متوسطه که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی بوده و یا تا ۳۱ شهریور مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی خود را اخذ می کنند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری بوده اند، بنابراین آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه که به دوره پیش دانشگاهی راه نیافته اند و یا تا۳۱ شهریور ماه موفق به دریافت مدرک کاردانی نمی شوند (فاقد مدرک کاردانی می باشند) ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ۹۲ نبوده ودر صورت شرکت در آزمون، از گزینش حذف خواهند شد و یا در صورت قبولی پذیرش آنان لغو می شود.

وی افزود: داوطلبان نظام جدید که تا موعد مقرر (شهریور ماه سال ۱۳۹۲) موفق به دریافت مدرک دوره پیش دانشگاهی نمی شوند، حتی در صورت قبولی نهایی، قبولی آنها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لغو خواهد شد و به درخواست های خارج از ضوابط فوق ترتیب اثر داده نمی شود.

وی با اشاره به ممنوعیت های در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲، گفت: چنانچه داوطلبانی بدون توجه به ضوابط مذکور در آزمون ثبت نام کرده باشد، در صورت شرکت در جلسه امتحان، طبق ضوابط با آنان رفتار می شود، به گونه ای که پذیرفته شدگان دوره های روزانه (اعم از متمرکز و یا نیمه متمرکز) آزمون سراسری سال ۹۱ از گزینش نهایی حذف می شوند.

وی افزود: داوطلبانی که تاکنون دو بار در آزمون های سراسری از سال تحصیلی ۶۴-۱۳۶۳ به بعد در ردیف پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (اعم از متمرکز و نیمه متمرکز) قرار گرفته اند، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.